Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Optimized Automatic Fault Electrode Management of Structural Health Monitoring of Aircraft Composites

ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorNgoc, Nam Phamcze
dc.contributor.authorLeuchter, Jancze
dc.contributor.authorBlasch, Erikcze
dc.date.accessioned2025-10-07T11:14:36Z
dc.date.issued2024eng
dc.description.abstractDetecting the structural integrity of composite material used in an airframe includes passive nondestructive testing (NDT) and active electrical impendence tomography (EIT). EIT benefits enhance real-time response and accuracy but require pragmatic approaches to analyze the electrode errors from faulty or nonresponsive readings. The nonfunctional connections of measuring electrodes often occur during onboard aircraft operations for various reasons, such as deterioration. The deterioration of the electrode impedance impacts the quality of the EIT reconstructed image. This article compares different EIT methods and proposes surface fault detection EIT (SURFEIT). The proposed SURFEIT techniques that detect and compensate for faults are verified and evaluated using models with different locations of inside damages. Results prove the effectiveness of SURFEIT techniques, when the number of faulty electrodes is up to one-fourth of the total electrodes. The biggest benefit of the SURFEIT techniques is that they do not require any additional simulation work, lead to significant reduction of computation time, and afford very fast indications of damage locations.eng
dc.description.abstract-translatedDetekce strukturální integrity kompozitního materiálu použitého v draku letadla zahrnuje pasivní nedestruktivní testování (NDT) a aktivní elektrickou impendence tomografii (EIT). Tento článek porovnává různé metody EIT a navrhuje novou metodu pro detekci povrchových poruch EIT (SURFEIT). Metoda SURFEIT byla prakticky ověřena a dosažené výsledky dokazují užitečnost nové metody pro detekci stavu leteckého kompozitu v praxi.cze
dc.formatp. 35686-35699eng
dc.identifier.doi10.1109/JSEN.2024.3459614eng
dc.identifier.issn1530-437Xeng
dc.identifier.obd39891208eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85204429829eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/86339
dc.identifier.wos001410610100185eng
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherIEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)eng
dc.relation.ispartofIEEE Sensors Journal, volume 24, issue: 21eng
dc.relation.publisherversionhttps://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=10684087eng
dc.rightsPouze v rámci univerzityeng
dc.subjectData compensationeng
dc.subjectelectrical impedance tomography (EIT)eng
dc.subjectmanage faulty electrodeseng
dc.subjectMonitorování stavu kompozitu, EIT,cze
dc.titleOptimized Automatic Fault Electrode Management of Structural Health Monitoring of Aircraft Compositeseng
dc.title.alternativeAutomatické diagnostikování poruchových elektrod při monitorování stavu leteckých kompozitůcze
dc.typearticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Optimized_Automatic_Fault_Electrode_Management_of_Structural_Health_Monitoring_of_Aircraft_Composites.pdf
Velikost:
4.54 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format