Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
COMPARISON OF E-ASSESSMENT SYSTEMS MAPLE T.A. AND WEBWORK

Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpublished version
dc.contributor.authorJahodová Berková, Andreacze
dc.contributor.authorMatoušová, Ivanacze
dc.date.accessioned2021-05-15T18:12:04Z
dc.date.available2021-05-15T18:12:04Z
dc.date.issued2018eng
dc.description.abstractThe paper focuses on the possibilities and limits of using the e-assessment systems Maple T.A. and WebWork. Comparison of these systems is introduced through experiences of users (lecturers and students). The primary difference between e-assessment systems is, of course, the financial side (commercial versus open source software). Another distingtive point of view is the input of mathematical symbols and operationing with them (via system Maple and Equation editor or Pearl parser and text string) and the complexity of creating and programming questions using templates with MathML or LaTeX syntax. Very important aspect for users is also well-arranged library of questions. Since there is a lack of prepared questions in the Czech language or any link with Czech textbooks publishers, it is very unpleasant for lecturers in the Czech environment to have a poor structuring database of questions. Opinions of lecturers who have experience with e-assessment systems emerging from the interviews are included in this paper. Additionally, the core of the paper lies in students' opinions and attitudes to e-assessment systems arising from the focus group with students who had the opportunity to try both systems.eng
dc.description.abstract-translatedPříspěvek se zaměřuje na možnosti a limity používání systémů Maple T.A. a WebWork. Porovnání těchto systémů je provedeno na základě kvalitativního výzkumu zkušeností uživatelů (lektorů a studentů). Primárním rozdílem mezi systémy je samozřejmě finanční stránka (komerční versus open source software). Dalším hlediskem je zadávání matematických symbolů a jejich práce s nimi (Maple a editor rovnic nebo Pearl parser a textový řetězec) a složitost vytváření a programování otázek pomocí šablon se syntaxí v jazyce MathML nebo LaTeX. Velmi důležitým aspektem pro uživatele je také přehledná knihovna otázek (knihovny otázek v českém jazyce nebo jakékoli spojení systémů s vydavateli českých učebnic bohužel chybí).cze
dc.eventICERI 2018 - 11th International Conference of Education, Research and Innovation (12.12.2018 - 14.12.2018, Sevilla)eng
dc.formatp. 2259-2268eng
dc.identifier.doi10.21125/iceri.2018.0015eng
dc.identifier.isbn978-84-09-05948-5eng
dc.identifier.issn2340-1095eng
dc.identifier.obd39882478eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/76987
dc.identifier.wos000562759302053
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublished versioneng
dc.publisherInternational Association of Technology, Education and Development (IATED)eng
dc.relation.ispartofICERI 2018 : proceedingseng
dc.relation.publisherversionhttps://library.iated.org/view/JAHODOVABERKOVA2018COMeng
dc.rightspouze v rámci univerzitycze
dc.subjectmathematics educationeng
dc.subjectmatematické vzdělávánícze
dc.subjectassesment in mathematicseng
dc.subjecte-assesmenteng
dc.subjectmaple t.a.eng
dc.subjectwebworkeng
dc.subjectonline hodnocenícze
dc.subjectmaple t. a.cze
dc.subjectwebworkcze
dc.titleCOMPARISON OF E-ASSESSMENT SYSTEMS MAPLE T.A. AND WEBWORKeng
dc.title.alternativePorovnání e-assesment systémů Maple T.A. a WeBWorkcze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
15.pdf
Velikost:
806.11 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format