Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
THE IMPORTANCE OF BUILDING POSITIVE REPUTATION OF CHEMICAL INDUSTRY COMPANIES FOR DEVELOPMENT OF REATIONSHIPS WITHIN SUPPLY CHAINS

Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorJelínková Martina
dc.contributor.authorLošťáková Hana
dc.date.accessioned2016-11-14T08:20:52Z
dc.date.available2016-11-14T08:20:52Z
dc.date.issued2016
dc.description.abstractRecent surveys on the B2B market in the Czech Republic show clearly that most of the addressed manag-ers consider reputation as the most important factor of the competitiveness of their companies. Therefore, it is possible to regard mastered reputation management as the basis for creation of a unique competitive advantage, which finally results in deepening of the positive relationships with all the stakeholders. The paper presents the outcomes of primary quantitative surveys conducted within chemical product supply chains on the B2B market in the Czech Republic. The surveys aimed to identify factors that are crucial for building positive reputation of companies within supply chains and, at the same time, to assess and compare their importance as perceived by chemical product suppliers and their customers.eng
dc.description.abstract-translatedZ nedávných výzkumů na B2B trhu v ČR jasně vyplývá, že reputaci považuje většina dotázaných manažerů za nejvýznamnější faktor konkurenceschopnosti svých firem. Dobře zvládnutý management reputace lze tedy pokládat za základ vytváření jedinečné konkurenční výhody, která se ve svém důsledku odráží v prohlubování pozitivních vztahů se všemi stakeholdery. Článek prezentuje výsledky primárních kvantitativních výzkumů provedených v rámci dodavatelských řetězců s chemickými produkty na B2B trhu v ČR. Cílem výzkumů bylo identifikovat faktory, které jsou klíčové pro budování pozitivní reputace podniků v dodavatelských řetězcích a zároveň zhodnotit a srovnat jejich vnímaný význam z pohledu dodavatelů a odběratelů chemických produktů.cze
dc.eventThe 9th International Scientific Conference “Business and Management 2016” (12.05.2016 - 13.05.2016)eng
dc.formatp. 1-10eng
dc.identifier.isbn978-609-457-921-9eng
dc.identifier.issn2029-929X
dc.identifier.obd39876642
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/66713
dc.identifier.wos000406677200019
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherVilnius Gediminas Technical Universityeng
dc.relation.ispartofThe 9th International Scientific Conference Business and Management 2016eng
dc.rightsPouze v rámci univerzityeng
dc.subjectcorporate reputationeng
dc.subjectB2B marketseng
dc.subjectCzech Republiceng
dc.subjectchemical industryeng
dc.subjectrelationships within supply chains.eng
dc.subjectreputace podnikucze
dc.subjectB2B trhy v ČRcze
dc.subjectodvětví chemického průmyslucze
dc.subjectvztahy v dodavatelských řetězcíchcze
dc.titleTHE IMPORTANCE OF BUILDING POSITIVE REPUTATION OF CHEMICAL INDUSTRY COMPANIES FOR DEVELOPMENT OF REATIONSHIPS WITHIN SUPPLY CHAINSeng
dc.title.alternativeVÝZNAM BUDOVÁNÍ POZITIVNÍ REPUTACE CHEMICKÝCH PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ PRO ROZVOJ VZTAHŮ V DODAVATELSKÝCH ŘETĚZCÍCHcze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Vilnius 2016.pdf
Velikost:
187.83 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format