Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Towards learner-centeredness: Motivational strategies in Lower-secondary English classes

Diplomová práceopen access
dc.contributor.advisorČerná, Monika
dc.contributor.authorRöhrichová, Veronika
dc.contributor.refereeZitková, Helena
dc.date.accepted2019-05-29
dc.date.accessioned2019-06-18T10:43:55Z
dc.date.available2019-06-18T10:43:55Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-01
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with motivational strategies in lower-secondary English classes in the learner-centred context. The paper is divided into two parts, theoretical and practical. Within the theoretical part, learner-centeredness and its factors are outlined, motivational theories in psychology and education are provided and subsequently, models of motivation within second language acquisition are discussed. Lastly, the theoretical part discusses motivational strategies within the process model of motivation and defines motivational strategies which are in accordance with learner-centeredness and which are suitable for lower-secondary English learners. The research in the practical part is conducted in the form of a case study. The aim of the research is to find out whether the teacher uses the defined motivational strategies, what strategies she uses and how she uses them. Moreover, the aim is to find out how the teacher and the learners perceive these strategies. Three research methods are used in the study: observation, interview and focus groups. The collected data are summarized, analysed and compared.eng
dc.description.abstract-translatedTato diplomová práce se zabývá motivačními strategiemi pro výuku anglického jazyka na druhém stupni základní školy a v nižších třídách víceletých gymnázií v kontextu tzv. learner-centeredness (výuky zaměřené na žáka). Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je nejprve shrnut koncept výuky zaměřené na žáka a její faktory, dále se práce zaměřuje na motivační teorie v psychologii a vzdělávání. Následně jsou diskutovány modely motivace v procesech učení se cizímu jazyku. V závěru teoretické části jsou diskutovány motivační strategie rámci modelu, který pohlíží na motivaci jako na proces a jsou definovány ty motivační strategie, které jsou v souladu s výukou zaměřenou na žáka a jsou vhodné pro žáky staršího školního věku. Výzkum v praktické části je realizován jako případová studie, která má za cíl zjistit, zda zkoumaný učitel využívá definované motivační strategie ve výuce angličtiny, jaké strategie využívá a jakým způsobem. Mimoto, cílem studie je také zjistit, jak tyto strategie vnímá učitel a jak je vnímají žáci. V případové studii jsou využity tři výzkumné techniky: pozorováni, rozhovor a ohniskové skupiny. Sesbíraná data jsou nakonec shrnuta, analyzována a navzájem porovnána.cze
dc.description.defenceStudentka představila svoji DP a vyjádřila se uspokojivě k připomínkám a otázkám vzneseným v posudcích. Avšak některé obsahové nedostatky nebylo možné v rámci obhajoby odstranit, proto komise potvrdila hodnocení Ecze
dc.description.departmentFakulta filozofickácze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format84 s.
dc.identifierUniverzitní knihovna (studovna)
dc.identifier.signatureD39042
dc.identifier.stag37287
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/73760
dc.language.isoeng
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýuka zaměřená na žákacze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectmotivační strategiecze
dc.subjectmodel motivacecze
dc.subjectpřípadová studiecze
dc.subjectvýuka anglického jazykacze
dc.subjectlearner-centerednesseng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectmotivational strategieseng
dc.subjectprocess model of motivationeng
dc.subjectcase studyeng
dc.subjectEnglish language teachingeng
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství anglického jazykacze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Fakulta filozofickácze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.titleTowards learner-centeredness: Motivational strategies in Lower-secondary English classeseng
dc.title.alternativeMotivační strategie jako prostředek ke zvýšení míry learner-centeredness v hodinách angličtiny na druhém stupni základní školya vnižších třídách víceletých gymnáziícze
dc.typediplomová prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Načítá se...
Náhled
Název:
RohrichovaV_Towards_Learner-centeredness_MC_2019.pdf
Velikost:
1.76 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Plný text práce
Načítá se...
Náhled
Název:
CernaM_Towards_learner-centeredness_VR_2019.pdf
Velikost:
200.62 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Posudek vedoucího práce
Načítá se...
Náhled
Název:
Veronika_Rohrichova_2019.docx
Velikost:
21.53 KB
Formát:
Microsoft Word XML
Popis:
Posudek oponenta práce