Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Možnosti zvýšení úrovně pasivní bezpečnosti dětí v osobních automobilech

Habilitační práce
dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorKovandová, Hedvika
dc.contributor.referee
dc.date.accepted2014
dc.date.accessioned2016-02-09T15:58:28Z
dc.date.available2016-02-09T15:58:28Z
dc.date.issued2013
dc.description.abstractHabilitační práce je zaměřena na řešení mezioborové problematiky, kterou představuje bezpečnost dětí v osobních automobilech. Velká pozornost je věnována mechanismům poranění dětí při dopravní nehodě. Nosným tématem práce je řešení bočního nárazu a sledování jeho účinků na dětského pasažéra v zádržném systému. Je popsán průběh a vyhodnoceny výsledky řady testů v laboratorních podmínkách, matematických simulací nárazu a v neposlední řadě realizovaných experimentů. Testy byly prováděny za různých počátečních podmínek a umístění dětského zádržného systému. Vzhledem k tomu, že problematika ochrany dětského pasažéra při bočním nárazu dosud není legislativně podchycena, je v závěru práce uveden přehled návrhů, které mohou být podkladem k doplňku předpisu EHK 44/04 nebo předmětem dalšího výzkumu ve sledované oblasti.cze
dc.description.abstract-translatedThesis is focused on solving interdisciplinary problems of child passive safety in cars. Great attention is paid to the mechanisms of injury of children during a traffic accident. The main topic of this thesis is the analysis of the side impact and monitoring of the child passenger fixed in the restraint system. The laboratory tests, mathematical crash simulations and real tests are described and their results are evaluated. Tests were performed for different initial conditions and alternative location of the child restraint system. Due to the fact, that the protection of child passenger during side impact is not precisely described in the legislation yet, the conclusion of the thesis contains the list of suggestions that can be the basis of the ECE Regulation 44/04 amendment or the subject of the further research in this field.eng
dc.description.departmentcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format116 s.cze
dc.identifierUniverzitní knihovna (studovna)cze
dc.identifier.signatureD29823
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/61941
dc.language.isocze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightscze
dc.subjectpasivní bezpečnostcze
dc.subjectporaněnícze
dc.subjectboční nárazcze
dc.subjectdětský zádržný sytémcze
dc.subjectsaňový testcze
dc.subjectmatematická simulacecze
dc.subjectosobní automobilycze
dc.subjectděticze
dc.subjectpassive safetyeng
dc.subjectinjuryeng
dc.subjectside impacteng
dc.subjectchild restraint systemeng
dc.subjectsled testeng
dc.subjectmathematical simulationeng
dc.subjectcarseng
dc.subjectchildreneng
dc.thesis.degree-disciplinecze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Perneracze
dc.thesis.degree-namedoc.cze
dc.thesis.degree-programstudijní programcze
dc.titleMožnosti zvýšení úrovně pasivní bezpečnosti dětí v osobních automobilechcze
dc.typehabilitační prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory