Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
The Usage of Paronomasia in the Language of the Media

Diplomová práceopen access
dc.contributor.advisorHuschová, Petra
dc.contributor.authorBureš, Jaroslav
dc.contributor.refereeNováková, Eva
dc.date.accepted2022-08-24
dc.date.accessioned2022-09-07T13:14:47Z
dc.date.available2022-09-07T13:14:47Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-15
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis is to provide quantitative and qualitative analysis of puns in a selected corpus of advertising and newspaper headline discourse, providing description of common and differentiating traits in lexical and semantic representation. The thesis is divided into three chapters. The first and second chapter provide theoretical framework of the target figure of speech, paronomasia, and discourses, advertising and headlines, with further background theory, such as wordplay and mass media. The third chapter presents the findings of both quantitative and qualitative research, with the illustrative demonstrations on concrete examples from the corpus.eng
dc.description.abstract-translatedTématem této diplomové práce je kvantitativní a kvalitativní analýza paronomázie ve vybraném korpusu reklamy a novinových titulků, s cílem poskytnout společné a odlišné znaky v lexikální a sémantické rovině. Práce je rozdělena do třech kapitol. První a druhá kapitola poskytují teoretický podklad pro zkoumanou figuru, paronomázii, a diskurzy, reklamy a novinových titulků, s podpůrnou teorií, jako jsou slovní hříčky a masmédia. Třetí kapitola prezentuje výsledky jak kvantitativního, tak kvalitativního výzkumu, s ilustrativními popisy na konkrétních příkladech z korpusu.cze
dc.description.defenceStudent se k obhajobě dostavil připravený ( prezentace). Krátce shrnul zjištění analýzy a snažil se zodpovědět otázky z posudků. Nevyužil však možnost prezentovat doplňující materiály a přesvědčivěji obhájit výsledky své analýzy. Komise se shodla na hodnocení E.cze
dc.description.departmentFakulta filozofickácze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format85 s.
dc.identifier.stag43565
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/80245
dc.language.isoeng
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectreklamacze
dc.subjecttitulkycze
dc.subjectmasmédiacze
dc.subjectparonomáziecze
dc.subjectpuncze
dc.subjectslovní hříčkycze
dc.subjectadvertisingeng
dc.subjectheadlineseng
dc.subjectmass mediaeng
dc.subjectparonomasiaeng
dc.subjectpuneng
dc.subjectwordplayeng
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství anglického jazykacze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Fakulta filozofickácze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství anglického jazykacze
dc.titleThe Usage of Paronomasia in the Language of the Mediaeng
dc.title.alternativeUžití paronomázie v jazyce médiícze
dc.typediplomová prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Načítá se...
Náhled
Název:
BuresJ_TheUsageofParonomasia_PH_2022.pdf
Velikost:
709.81 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Plný text práce
Načítá se...
Náhled
Název:
Bures_PH.pdf
Velikost:
109.7 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Posudek vedoucího práce
Načítá se...
Náhled
Název:
Bures_DP_posudek.pdf
Velikost:
172.84 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Posudek oponenta práce