Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
The use of cluster analysis for market segmentation of candidates for higher education as a tool for effective communication targeting universities in the Czech republic

Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorKantorová, Kateřinacze
dc.contributor.authorJonášová, Hanacze
dc.contributor.authorPanuš, Jancze
dc.date.accessioned2019-05-22T08:06:42Z
dc.date.available2019-05-22T08:06:42Z
dc.date.issued2018eng
dc.description.abstractCzech education system faced some huge changes during last decades (1990 -2015). The number of students was high in the beginning of this decade therefore new universities or educational institutions were established. Later on (last 5 years) we are facing the reverse trend of decreasing number of students. Some universities have serious financial problems and are close to finishing with their activities. Forecast for next 5 - 10 years could be better due to increasing number of students again. Universities must change the way how to think about students and how to attract them to study their study programmes. One of the possible ways is to create study programme to be attractive for students which mean using customer-oriented approach to become dominant university at region. We identified the aspect of students’ decision making process – choosing the specific needs why to study at specific university and we made the analysis of these needs.eng
dc.description.abstract-translatedČeský vzdělávací systém se během posledních desetiletí (1990-2015) potýkal s obrovskými změnami. Počet studentů byl vysoký na počátku tohoto desetiletí, proto byly zřízeny nové univerzity nebo vzdělávací instituce. Později (posledních 5 let) čelíme reverznímu trendu klesajícího počtu studentů. Některé univerzity mají vážné finanční problémy a blíží se dokončení své činnosti. Předpověď na další 5 - 10 let by mohla být lepší kvůli rostoucímu počtu studentů. Univerzity musí změnit způsob, jak přemýšlet o žácích a jak je přitahovat ke studiu svých studijních programů. Jedním z možných způsobů je vytvoření studijního programu, který by byl atraktivní pro studenty, což znamená použití zákaznického přístupu k tomu, aby se stala dominantní univerzitou v regionu. Identifikovali jsme aspekt rozhodovacího procesu studentů - výběr konkrétních potřeb, proč studovat na konkrétní univerzitě a provedli jsme analýzu těchto potřeb.cze
dc.eventPublic Administration 2018 (24.05.2018 - 24.05.2018, Pardubice)eng
dc.formatp. 81-93eng
dc.identifier.isbn978-80-7560-161-2eng
dc.identifier.obd39881869eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/72520
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherUniverzita Pardubiceeng
dc.relation.ispartofProceedings of the 12th International Scientific Conference ‘Public Administration 2018’eng
dc.rightsopen accesseng
dc.subjectCluster Analysiseng
dc.subjectCommunicationeng
dc.subjectMarketingeng
dc.subjectUniversitieseng
dc.subjectHigher educationeng
dc.subjectklastrová analýzacze
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectmarketingcze
dc.subjectuniversitycze
dc.subjectvyšší vzdělánícze
dc.titleThe use of cluster analysis for market segmentation of candidates for higher education as a tool for effective communication targeting universities in the Czech republiceng
dc.title.alternativeVyužití klastrové analýzy pro segmentaci trhu kandidátů na vysokoškolské vzdělávání jako nástroj efektivní komunikace zaměřené na univerzity v České republicecze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
KantJonPan_Final_odeslat.docx
Velikost:
54.97 KB
Formát:
Microsoft Word XML