Publikace: Využití elektronických stavebnic při výuce
Závěrečná práceNačítá se...
Datum
Autoři
Kubínová, Liliana
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato práce se zabývá problematikou elektrotechnických stavebnic, jejich využitím při výuce na všech stupních škol v rámci modernizace oborů technické a informační výchovy. V první kapitole se seznámíme se základními pojmy z oblasti elektrotechnických stavebnic, nahlédneme do historie a do budoucnosti, zjistíme, jaké směry v konstruování elektrotechnických stavebnic dnes existují. Ve druhé kapitole se zabýváme rozborem a kategorizací stavebnic, jejich členěním podle různých zaměření, složitosti a také dle příslušných vyučovacích předmětů. Ve třetí kapitole jsem představila a krátce opsala konkrétní typy elektrotechnických stavebnic, které se používají na školách. A pomocí didaktické analýzy stavebnice Merkur E2 Elektronic jsem poukázala na důležitá kritéria, kterými se musí řídit učitel při výběru elektrotechnických stavebnic. Cílem této práce je nejenom hlubší seznámení s elektrostavebnicemi, ale i podtrhnutí jejich významné role při vyučování technických předmětů.
Popis
Klíčová slova
terminologie, technická výchova, elektrostavebnice, elektrotechnická stavebnice, kategorizace, terminology, technical education, electronic kits, electrical kits, categorization