Publikace: Jak číst báseň: K problematice chápání poezie na středních školách
Závěrečná práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Slezák, Ladislav
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Mezi studenty středních škol většinou převažuje nezájem o poezii. Jednou z vad může
být i styl výuky. Tato práce si klade za cíl didakticky vymezit, jak poezii vykládat. Má
navrhnout metody, které by mohly právě zájem o poezii zvýšit. Hlavním měřítkem bude
opuštění dějinného výkladu a zaměření se na text samotný. Jen skrze interpretování a kritické
myšlení je možné ve studentovi probudit zájem. A tato práce bude chtít nabídnout nový
pohled na výkladovou složku literatury, která se učí na středních školách.
Popis
Klíčová slova
didaktika literatury, poezie, interpretace, komunikace, didactics of literature, poetry, interpretation, communication