Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
HYDRAULICKÉ OVLÁDÁNÍ ZMĚNY ZATÍŽENÍ NÁPRAVY U EXPERIMENTÁLNÍHO VOZIDLA

Bakalářská práceopen access
dc.contributor.advisorŠefčík, Ivo
dc.contributor.authorKopáč, Jan
dc.date.accepted2021-02-09
dc.date.accessioned2021-02-26T09:22:50Z
dc.date.available2021-02-26T09:22:50Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2020-11-30
dc.description.abstractPředmětem mé bakalářské práce je zajistit plynulou změnu přítlačné síly na jednotlivá kola experimentálního vozidla pomocí hydraulických válců s přídavnými koly a sledovat změnu adhezní síly mezi kolem experimentálního vozidla a vozovkou. V teoretické části jsem shrnul problematiku zavěšení kol u osobních automobilů. Jejich druhy, základní výhody či nevýhody a použití. V hlavní části popisuji svůj návrh systému proměnného zatížení náprav, který jsem porovnal s mechanickým nastavováním přítlačné síly pomocí závitových tyčí. Cílem této práce je navrhnout systém, který bude plynule měnit velikost radiální reakce na jednotlivá kola experimentálního vozidla pomocí hydrauliky.cze
dc.description.abstract-translatedThe subject of my bachelor's thesis is to ensure a smooth change of the pressing force on the individual wheels of the experimental vehicle using hydraulic cylinders with additional wheels and to monitor the change of the adhesive force between the wheel of the experimental vehicle and the road. In the theoretical part, I summarized the issue of wheel suspension in passenger cars. Their types, basic advantages or disadvantages and uses. In the main part I describe my design of a system of variable axle load, which I compared with the mechanical adjustment of the pressing force using threaded rods. The aim of this work is to design a system that will continuously change the magnitude of the radial reaction to the individual wheels of the experimental vehicle using hydraulics.eng
dc.description.defenceStudent přednesl obhajobu své bakalářské práce, zodpověděl otázku z posudku vedoucího práce a bez větších problémů reagoval na všechny dotazy členů komise.cze
dc.description.departmentDopravní fakulta Jana Perneracze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format52 s.
dc.identifier.stag37880
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/76953
dc.language.isocze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectexperimentální vozidlacze
dc.subjectvozovkycze
dc.subjectadhezecze
dc.subjectovladatelnostcze
dc.subjectexperimental vehicleseng
dc.subjectroadseng
dc.subjectadhesioneng
dc.subjectmaneuverabilityeng
dc.thesis.degree-disciplineDopravní prostředky: Silniční vozidlacze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Perneracze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programDopravní technologie a spojecze
dc.titleHYDRAULICKÉ OVLÁDÁNÍ ZMĚNY ZATÍŽENÍ NÁPRAVY U EXPERIMENTÁLNÍHO VOZIDLAcze
dc.title.alternativeHYDRAULIC CONTROL OF CHANGE OF AXLE LOAD OF EXPERIMENTAL VEHICLEeng
dc.typebakalářská prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Načítá se...
Náhled
Název:
KopacJ_HydraulickeOvladani_IS_2020.pdf
Velikost:
1.62 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Plný text práce
Načítá se...
Náhled
Název:
SefcikI_HydraulickeOvladani_JK_2021.pdf
Velikost:
286.67 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Posudek vedoucího práce