Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Restaurování oltářního obrazu sv. Barbory na plátně z kostela sv. Jana Křtitele v Radomyšli a historické a současné metody scelování trhlin plátěných podložek závěsných obrazů se zaměřením na metodu "bridging"

Diplomová práceopen access
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Pečinka, Jiří

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Diplomová práce v první části představuje komplexní restaurátorský zásah včetně podrobných průzkumů na oltářním obrazu sv. Barbory z kostela sv. Jana Křtitele v Radomyšli. Jedná se o olejomalbu na lněném plátně od Františka Julia Luxe z poloviny 18. století. Druhá část diplomové práce se věnuje historickým a současným metodám scelování trhlin v plátně malířských děl. Shromažďuje informace o vývoji metod a o materiálech používaných v praxi. Představuje literaturu a publikované články související s tématem. V rámci experimentální části byla blíže zkoumána metoda bridgingu, která byla kriticky zhodnocena na základě několika faktorů včetně zátěžových jednoosých zkouškách v tahu.

Popis

Klíčová slova

restaurování závěsného obrazu, olej na plátně, polovina 18. století, sv. Barbora, František Julius Lux, restaurátorská dokumentace, trhliny v plátně obrazu, scelování trhlin, rentoaláž, záplata, nit na nit, chirurgické šití, vláknitá cupanina, bridging, BEVA 371, Acrylkleber 498 HV, easel painting conservation, oil on canvas, mid-18th century, St. Barbara, František Julius Lux, conservation documentation, tears in canvas of easel paintings, tear mending, lining, patch, thread by thread, stitching, thread-mixture binder mending, bridging, BEVA 371, Acrylkleber 498 HV

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By