Publikace: Výuka mimo třídu
Závěrečná práceopen access| dc.contributor.advisor | Rýdl, Karel | |
| dc.contributor.author | Trousil, Vojtěch | |
| dc.contributor.referee | Hájková, Lucie | |
| dc.date.accepted | 2020 | |
| dc.date.accessioned | 2020-10-16T10:15:32Z | |
| dc.date.available | 2020-10-16T10:15:32Z | |
| dc.date.issued | 2020 | |
| dc.description.abstract | Závěrečná práce se zabývá problematikou výuky mimo třídu, konkrétněji jejím uplatnění v rámci oborové didaktiky (didaktika přírodních věd). Teoretická část popisuje obecnou didaktiku jako vědní disciplínu a její principy v procesu vzdělávání a učení. Dále jsou rozebrány činitelé působící na prospěch žáků se zřetelem na faktory prostředí třídy, které žáka ovlivňují. V teoretické části je definován pojem výuky mimo třídu a jeí výhody v oblasti vzdělávání a osobního růstu žáka. V experimentální části byl vybrán a vhodně upraven školní pozemek pro výuku mimo třídu. Jsou diskutovány vybrané použité prvky pro výuku přírodních věd. Dále byly navrženy vhodné aktivity v takto upraveném školním pozemku. Ty jsou prezentovány jako časově tématický plán třech vyučovacích hodin. Dle takto vytvořených vzorových hodin bylo zjištěno, že výuka mimo třídu je vhodná pro výuku přírodních věd ve vhodně upraveném prostředí školního pozemku. | cze |
| dc.description.abstract-translated | The final work deals with the issue of teaching outside the classroom, more specifically its application in the field of subject didactics (didactics of natural sciences). The theoretical part describes general didactics as a scientific discipline and its principles in the process of education and learning. Furthermore, the factors affecting the students are analyzed with regard to the factors of the class environment. The theoretical part also defines the concept of teaching outside the classroom and its advantages in the field of education and personal growth of the student. In the experimental part, a school ground for teaching outside the classroom was selected and suitably modified. Selected elements used for teaching natural sciences are discussed. Furthermore, suitable activities were proposed in the school ground modified this way. These activities are presented as a time-thematic plan of three lessons. According to the model lessons created in this way, it was found that teaching outside the classroom is suitable for teaching natural sciences in a suitably adapted environment of school grounds. | eng |
| dc.format | 43 s. | cze |
| dc.identifier | Univerzitní knihovna (sklad) | cze |
| dc.identifier.signature | D40456 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10195/76760 | |
| dc.language.iso | cze | cze |
| dc.publisher | Univerzita Pardubice | cze |
| dc.rights | Bez omezení | cze |
| dc.subject | výuka mimo třídu | cze |
| dc.subject | oborová didaktika | cze |
| dc.subject | didaktika přírodních věd | cze |
| dc.subject | školní pozemek | cze |
| dc.subject | teaching outside the classroom | eng |
| dc.subject | subject didactics | eng |
| dc.subject | didactics of natural sciences | eng |
| dc.subject | school grounds | eng |
| dc.thesis.degree-discipline | doplňující pedagogické studium | cze |
| dc.thesis.degree-grantor | Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická | cze |
| dc.title | Výuka mimo třídu | cze |
| dc.title.alternative | Teaching outside the classroom | eng |
| dc.type | závěrečná práce | cze |
| dspace.entity.type | Publication |
Soubory
Původní svazek
1 - 1 z 1
Načítá se...
- Název:
- TrousilV__dps2018.pdf
- Velikost:
- 764.85 KB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format
- Popis:
- Plný text práce
Licence svazku
1 - 1 z 1
Načítá se...
- Název:
- license.txt
- Velikost:
- 1.71 KB
- Formát:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Popis: