Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Výuka mimo třídu

Závěrečná práceopen access
dc.contributor.advisorRýdl, Karel
dc.contributor.authorTrousil, Vojtěch
dc.contributor.refereeHájková, Lucie
dc.date.accepted2020
dc.date.accessioned2020-10-16T10:15:32Z
dc.date.available2020-10-16T10:15:32Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractZávěrečná práce se zabývá problematikou výuky mimo třídu, konkrétněji jejím uplatnění v rámci oborové didaktiky (didaktika přírodních věd). Teoretická část popisuje obecnou didaktiku jako vědní disciplínu a její principy v procesu vzdělávání a učení. Dále jsou rozebrány činitelé působící na prospěch žáků se zřetelem na faktory prostředí třídy, které žáka ovlivňují. V teoretické části je definován pojem výuky mimo třídu a jeí výhody v oblasti vzdělávání a osobního růstu žáka. V experimentální části byl vybrán a vhodně upraven školní pozemek pro výuku mimo třídu. Jsou diskutovány vybrané použité prvky pro výuku přírodních věd. Dále byly navrženy vhodné aktivity v takto upraveném školním pozemku. Ty jsou prezentovány jako časově tématický plán třech vyučovacích hodin. Dle takto vytvořených vzorových hodin bylo zjištěno, že výuka mimo třídu je vhodná pro výuku přírodních věd ve vhodně upraveném prostředí školního pozemku.cze
dc.description.abstract-translatedThe final work deals with the issue of teaching outside the classroom, more specifically its application in the field of subject didactics (didactics of natural sciences). The theoretical part describes general didactics as a scientific discipline and its principles in the process of education and learning. Furthermore, the factors affecting the students are analyzed with regard to the factors of the class environment. The theoretical part also defines the concept of teaching outside the classroom and its advantages in the field of education and personal growth of the student. In the experimental part, a school ground for teaching outside the classroom was selected and suitably modified. Selected elements used for teaching natural sciences are discussed. Furthermore, suitable activities were proposed in the school ground modified this way. These activities are presented as a time-thematic plan of three lessons. According to the model lessons created in this way, it was found that teaching outside the classroom is suitable for teaching natural sciences in a suitably adapted environment of school grounds.eng
dc.format43 s.cze
dc.identifierUniverzitní knihovna (sklad)cze
dc.identifier.signatureD40456
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/76760
dc.language.isoczecze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsBez omezenícze
dc.subjectvýuka mimo tříducze
dc.subjectoborová didaktikacze
dc.subjectdidaktika přírodních vědcze
dc.subjectškolní pozemekcze
dc.subjectteaching outside the classroomeng
dc.subjectsubject didacticseng
dc.subjectdidactics of natural scienceseng
dc.subjectschool groundseng
dc.thesis.degree-disciplinedoplňující pedagogické studiumcze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Fakulta filozofickácze
dc.titleVýuka mimo tříducze
dc.title.alternativeTeaching outside the classroomeng
dc.typezávěrečná prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
TrousilV__dps2018.pdf
Velikost:
764.85 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Plný text práce

Licence svazku

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
license.txt
Velikost:
1.71 KB
Formát:
Item-specific license agreed upon to submission
Popis: