Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Určení reakční doby řidiče silničního vozidla na změnu situace před vozidlem

Bakalářská práceopen access
dc.contributor.advisorJilek, Petr
dc.contributor.authorVrábel, Luboš
dc.date.accepted2019-06-12
dc.date.accessioned2019-06-18T07:08:19Z
dc.date.available2019-06-18T07:08:19Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-17
dc.description.abstractPráce je zaměřena na určení reakční doby řidiče silničního vozidla na změnu situace před vozidlem a je rozdělena na dvě části. První část práce se věnuje konstrukci, účelu a uplatnění zadního osvětlení vozidla. Dále jsou vysvětleny fyziologické a psychické faktory lidského vidění a vnímání podnětů s vysvětlením reakční doby řidiče. Druhá část práce se věnuje experimentálnímu měření reakční doby řidiče. Reakční doba je měřena u dvou různých zdrojů světla, přičemž jsou určeny dvě různé podmínky měření. Výsledky měření jsou následně porovnány a vyhodnoceny. Cílem práce je experimentálně ověřit vliv změny zdroje světla na reakční dobu řidiče.cze
dc.description.abstract-translatedThe theses is focused on road vehicle driver´s reaction time assessment on the situation change in front of the vehicle. The theses is divided into two parts. The first part is dedicated to construction, function and use of vehicle´s rear light. Further there are explained physiological and psychological factors of human visual sense and impulses perceiving with driver´s reaction time explanation. The second part goes in experimental measurement of driver´s reaction time. The reaction time is measured at two various sources of light, whereas there are given two different conditions of measurement. The results of measurement are consequently compared and assessed. The objective of the theses is to verify experimentally the influence of light source change to the driver´s reaction time.eng
dc.description.defenceStudent přednesl obhajobu své bakalářské práce, zodpověděl otázky z posudku vedoucího práce a přesvědčivě reagoval na všechny dotazy členů komise.cze
dc.description.departmentDopravní fakulta Jana Perneracze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format71 s.
dc.identifierUniverzitní knihovna (studovna)
dc.identifier.signatureD39921
dc.identifier.stag37883
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/73127
dc.language.isocze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectřidičicze
dc.subjectvozidlacze
dc.subjectbrzdová světlacze
dc.subjectreakční dobacze
dc.subjectreakční podnětycze
dc.subjectdriverseng
dc.subjectvehicleseng
dc.subjectstop-lightseng
dc.subjectreaction timeeng
dc.subjectreaction impulseseng
dc.thesis.degree-disciplineDopravní prostředky: Silniční vozidlacze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Perneracze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programDopravní technologie a spojecze
dc.titleUrčení reakční doby řidiče silničního vozidla na změnu situace před vozidlemcze
dc.title.alternativeThe assessment of road vehicle driver´s reaction time on the situation change in front of the vehicleeng
dc.typebakalářská prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Načítá se...
Náhled
Název:
VrabelL_ReakcniDoba_PJ_2019.pdf
Velikost:
3.11 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Plný text práce
Načítá se...
Náhled
Název:
JilekP_ReakcniDoba_LV_2019.pdf
Velikost:
339.73 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Posudek vedoucího práce