Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Modelling collaboration and innovation in creative industries using fuzzy set qualitative comparative analysis

ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpublished version
dc.contributor.authorStejskal, Jancze
dc.contributor.authorHájek, Petrcze
dc.date.accessioned2020-03-19T13:03:16Z
dc.date.available2020-03-19T13:03:16Z
dc.date.issued2019eng
dc.description.abstractThe ability to acquire, create and effectively utilize knowledge that lead to the creation of innovation appears to be an increasingly important source of competitiveness. A connection has been shown between creativity and innovation. Here we use CIS data for the creative industries in the Czech Republic to show that the collaboration of creative enterprises leads to a more efficient use of knowledge than if enterprises do not collaborate. We present empirical evidence that knowledge spillovers have a positive effect on innovation in creative industries. We show that the positive effect of knowledge spillovers on innovation is greater for enterprises employing both in-house and external individuals with creative skills than for those employing either in-house or external ones. Using fuzzy set qualitative comparative analysis, we find that the above mentioned effects are mostly third-part effects, requiring both knowledge acquisition and collaboration on innovative activities.eng
dc.description.abstract-translatedSchopnost získávat, vytvářet a účinně využívat znalosti, které vedou k vytváření inovací, se jeví jako stále důležitější zdroj konkurenceschopnosti. Bylo prokázáno spojení mezi kreativitou a inovací. Zde využíváme data CIS pro kreativní průmyslová odvětví v České republice, abychom ukázali, že spolupráce kreativních podniků vede k efektivnějšímu využívání znalostí, než kdyby podniky nespolupracovaly. Předkládáme empirické důkazy o tom, že přelévání znalostí má pozitivní vliv na inovace v kreativních odvětvích.cze
dc.formatp. 981-1006eng
dc.identifier.doi10.1007/s10961-017-9638-0eng
dc.identifier.issn0892-9912eng
dc.identifier.obd39883581eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/75011
dc.identifier.wos000466974500013eng
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDGA14-02836S/Modelování efektů přelévání znalostí v kontextu regionálního a místního rozvojeeng
dc.publicationstatuspublished versioneng
dc.publisherSpringereng
dc.relation.ispartofJournal of Technology Transfer, volume 44, issue: 3eng
dc.relation.publisherversionhttps://link.springer.com/article/10.1007/s10961-017-9638-0eng
dc.rightspouze v rámci univerzitycze
dc.subjectcreative industryeng
dc.subjectknowledge spillovereng
dc.subjectcollaborationeng
dc.subjectinnovationeng
dc.titleModelling collaboration and innovation in creative industries using fuzzy set qualitative comparative analysiseng
dc.title.alternativeModelování spolupráce a inovací v kreativních odvětvích pomocí fuzzy sady kvalitativní srovnávací analýzycze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Modelling-collaboration-and-innovation-in-creative-industries-using-fuzzy-set-qualitative-comparative-analysis.pdf
Velikost:
1.43 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format