Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Degradační proces železniční výhybky

Disertační práceopen access
dc.contributor.advisorSchmidová, Evacze
dc.contributor.authorZbořil, Josef
dc.contributor.refereeKoula, Jiřícze
dc.contributor.refereeMohyla, Petr
dc.contributor.refereeLata, Michael
dc.date.accepted2011cze
dc.date.accessioned2011-07-11T20:55:21Z
dc.date.available2011-07-11T20:55:21Z
dc.date.issued2011
dc.description.abstractRozvoj železniční dopravy je spojen se zvyšováním provozní rychlosti, zatížení na nápravu a vzrůstajícím objemem přepravy. Při tomto trendu se zvyšují požadavky na spolehlivost a na kvalitu součástí železničního svršku. Volba vhodného typu materiálu či typu konstrukčního řešení podstatně ovlivňuje životnost a spolehlivost součástí na železniční trati. Výhybkové konstrukce jsou nedílnou součástí železniční dopravní cesty, vzhledem k jejich specifické a konstrukční náročnosti jsou i jedním z určujících faktorů spolehlivosti železniční dopravní cesty jako celku. Na kontaktních plochách částí výhybky dochází k opakovaným plastickým deformacím, které časem vedou k vyčerpání plasticity povrchové vrstvy a vzniku kontaktně - únavových vad. Preferovaným technicko-ekonomickým přínosem je řešení, kdy je navýšena cena za kvalitativně lepší železniční výhybkovou konstrukci v oblasti investičních nákladů a snížena v provozních a údržbových nákladech. Vyhodnocení faktorů, ovlivňujících degradační procesy na železniční výhybce, je základním předpokladem pro popis degradace celé železniční tratě a s tím i pro efektivní postupy pro její návrh a údržbu. Práce se zabývá analýzou mezních stavů a mechanismů poškozování různých variant materiálů. Materiálové analýzy provozního poškozování, spolu se statistickým vyhodnocením provozních dat sloužily pro verifikaci výsledků provedených experimentů.cze
dc.description.abstract-translatedDevelopment of rail transport is associated with increasing of operating speed, axle loads and traffic volume. In this trend there are increasing demands for reliability and quality of the parts of whole superstructure. Selection of a appropriate type of material or the type of structural solution substantially affects the service life and reliability of components on the railway track. Turnouts are an integral part of the railway infrastructure, due to their specific and structural sophistications are one of the determining factors of the reliability of the whole railway infrastructure. The upper parts of the turnouts surfaces leads to the repeated plastic deformations, which eventually leads to exhaustion of the plasticity of surface layers and creation of contact - fatigue defects. Substantial technical and economic benefit is a solution where is the increased price for a better quality of the railway turnouts in the area of the investment costs and reduced in operational and maintenance costs. By defining the factors which affecting the degradation processes in the railway turnout, quantification of potential defects and the negative consequences that may occur along with an analysis of limit damage conditions and mechanisms of various structures of the materials compared with the statistical data of traffic is essential for accurate definition of the overall degradation of the whole railway track and with this to define effective procedures for the design and maintenance.eng
dc.description.defencePrezentace dizertační práce. Přečtení posudku. Odpovědi na dotazy oponentů. Rozprava. Tajné hlasování. Vyhlášení výsledku hlasování.cze
dc.description.departmentKatedra mechaniky, materiálů a částí strojůcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format105 s.cze
dc.format.extent7668275 bytescze
dc.format.mimetypeapplication/pdfcze
dc.identifierUniverzitní knihovna (sklad)cze
dc.identifier.signatureD25010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/39473
dc.language.isocze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsBez omezenícze
dc.subjectželezniční výhybkycze
dc.subjectdegradacecze
dc.subjectkontaktní únavacze
dc.subjectkolokolejnicecze
dc.subjectoptimální údržbacze
dc.subjectlaboratorní simulace odvalovánícze
dc.subjectrailway turnouteng
dc.subjectrailway switcheseng
dc.subjectdegradationeng
dc.subjectRCFeng
dc.subjectwheel-railseng
dc.subjectoptimal maintenanceeng
dc.subjecttwin-disc machineeng
dc.thesis.degree-disciplineDopravní prostředky a infrastrukturacze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Perneracze
dc.thesis.degree-namePh.D.cze
dc.thesis.degree-programTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze
dc.titleDegradační proces železniční výhybkycze
dc.title.alternativeDegradation process of railway turnouteng
dc.typedisertační prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Načítá se...
Náhled
Název:
ZbořilJ_DegradačníProces_ESch_2011.pdf
Velikost:
7.31 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
disertační práce
Načítá se...
Náhled
Název:
LataM_DegradacniProces_JZ_2011.pdf
Velikost:
104.02 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
posudek oponenta
Načítá se...
Náhled
Název:
KoulaJ_DegradacniProces_JZ_2011.pdf
Velikost:
173.78 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
posudek oponenta
Načítá se...
Náhled
Název:
MohylaP_DegradacniProces_JZ_2011.pdf
Velikost:
138.67 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
posudek oponenta
Načítá se...
Náhled
Název:
ZbořilJ_DegradačníProces_ESch_2011_prilohy.zip
Velikost:
42.91 MB
Formát:
Unknown data format
Popis:
přílohy