Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
USING OF OWN-CREATED LEARNING MANAGEMENT SYSTEM IN A PART-TIME STUDY AT JAN PERNER TRANSPORT FACULTY, UNIVERSITY OF PARDUBICE, CZECH REPUBLIC

Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorMachalík, Stanislavcze
dc.contributor.authorKulička, Jiřícze
dc.date.accessioned2018-02-27T02:50:53Z
dc.date.available2018-02-27T02:50:53Z
dc.date.issued2016eng
dc.description.abstractThe main purpose of this paper is introduction and demonstration of possibilities of the Learning Management System (LMS) which has been developed, implemented and still used at the Jan Perner Transport Faculty at the University of Pardubice in the Czech Republic. The system is primarily focused on possibilities of examining the students. Many types of questions can be used in tests (with one correct answer, more correct answers, text filling, selections etc.). Examination tests can be assigned to individuals as well as to groups of students. The results achieved are statistically evaluated according to several criteria in a synoptical report. For students there is a significant feedback, immediately after filling the test student gets the information about topics which he should study (where he made mistakes in his test). In praxis this system is used primarily in a part-time study, as an additional source of study materials is also used in a full-time study. In the area of study materials publication, the system publishing materials in the form of web pages that distinctly simplifies the course creation. Possibilities of electronic study aids are amplified in a publishing area, more variety in the educational process is realized which finally leads to the higher level of attractiveness and interest for students. The system has been realized and is still implemented like an open system which can be continuously complemented by other modules and adjusted to actual requirements of education. The system also can be connected with other study information systems.eng
dc.description.abstract-translatedCílem příspěvku je představit možnosti použití LMS vyvinutého na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice. Systém je zaměřen na oblast zkoušení studentů, nabízí možnosti použití různých typů otázek v testech (jedna správná odpověď, více správných odpovědí, doplňování textu do odpovědi atd.). Zkušební testy mohou být přiřazovány studijním skupinám, případně individuálně vybraným studentům. Výsledky testů jsou vyhodnocovány automaticky podle zvolených kritérií. Studenti získávají kromě výsledků testů rovněž zpětnou vazbu v podobě seznamu studijních témat, ve kterých zodpověděli některou z otázek chybně.cze
dc.eventICERI 2015: 8th annual International Conference of Education, Research and Innovation (14.11.2016 - 16.11.2016, Sevilla)eng
dc.formatp. 3273-3279eng
dc.identifier.isbn978-84-617-5895-1eng
dc.identifier.issn2340-1095eng
dc.identifier.obd39877157eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/69891
dc.identifier.wos000417330203049
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherInternational Association of Technology, Education and Development (IATED)eng
dc.relation.ispartofICERI2016 : proceedingseng
dc.relation.publisherversionhttps://library.iated.org/publications/ICERI2016/start/450
dc.rightspouze v rámci univerzityeng
dc.subjectLearning Management System, student testing, elearning, part-time education, course managementeng
dc.subjectLearning Management System, testování studentů, elearning, kombinované studiumcze
dc.titleUSING OF OWN-CREATED LEARNING MANAGEMENT SYSTEM IN A PART-TIME STUDY AT JAN PERNER TRANSPORT FACULTY, UNIVERSITY OF PARDUBICE, CZECH REPUBLICeng
dc.title.alternativeVyužití vlastního LMS při výuce kombinované formy studia na DFJPcze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
ICERI_Machalik.doc
Velikost:
164 KB
Formát:
Microsoft Word