Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
A Study of Generation Z from the Communication Perspective of Universities

ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorKantorová, Kateřinacze
dc.contributor.authorJonášová, Hanacze
dc.contributor.authorPanuš, Jancze
dc.contributor.authorLipka, Romancze
dc.date.accessioned2020-03-19T12:22:19Z
dc.date.available2020-03-19T12:22:19Z
dc.date.issued2017eng
dc.description.abstractThis paper deals with the examination of high school and college students’ preferences for choosing the university who were born in the period of mid 1990s. The goal of the paper is to conduct more detailed analysis of the most common means of communication from the perspective of potential and existing customers (in this case, students). We approach how members of this generation make decisions when they choose a university to study and what content of the information affects their final decisions. Research conducted for this article include at most 900 respondents from among high school students and first year university students. It is evident that students are affected more by information concerning their future than those that make life in the study. A big influence on the decisions of the university have information that students gained from their friends or family who the studied similar schools in the past. We found that within a generation Z the older generation does not have such an influence on their decisions. Our findings also show a degree of decision-making dynamics of two students subgroups comparison - students who doesn´t study the university and those who already are studying. The valuable information for business sphere about the way how examined groups of student gather information is presented in the paper. This information can significantly help to understand and better targeting that groups.eng
dc.description.abstract-translatedCílem tohoto článku je provést podrobnější analýzu nejběžnějších komunikačních prostředků z pohledu potenciálních i stávajících zákazníků (v tomto případě studentů). Zjišťujeme jak se členové generace Z rozhodují při výběru budoucí školy a jaký obsah informací ovlivňuje jejich konečná rozhodnutí. Výzkum provedený pro tento článek zahrnuje asi 900 respondentů ze středoškolských studentů a studentů prvního ročníku vysoké školy. Velký vliv na rozhodnutí výběru školy mají informace, které studenti získali od svých přátel nebo rodiny, kteří studovali podobný typ školy v minulosti. Zjistili jsme, že v rámci jedné generace Z nemá starší generace takový vliv na jejich rozhodnutí jak jsme očekávali. Naše zjištění také ukazují cenné informace pro podnikatelskou sféru o způsobu, jakým zkoumané skupiny studentů shromažďují informace. Tyto informace mohou výrazně pomoci lépe zaměřit komunikaci na tyto skupiny.cze
dc.formatp. 83-94eng
dc.identifier.issn1211-555Xeng
dc.identifier.obd39878855eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/74666
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDSGS_2017_022/Správa a management v prostředí průmyslové revoluce 4.0eng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.relation.ispartofScientific Papers of the University of Pardubice - Series D, Faculty of Economics and Administration, volume 24, issue: 40eng
dc.rightsPráce není přístupnáeng
dc.subjectUniversityeng
dc.subjectQuestionnaireeng
dc.subjectGeneration Zeng
dc.subjectMediaeng
dc.subjectMarketingeng
dc.subjectUniverzitacze
dc.subjectdotazníkové šetřenícze
dc.subjectgenerace Zcze
dc.subjectmédiacze
dc.subjectmarketingcze
dc.titleA Study of Generation Z from the Communication Perspective of Universitieseng
dc.title.alternativeStudie generace Z z pohledu komunikace vysokých škol.cze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
28_Kantorova_Jonasova_Panus_(002)po_revizi.docx
Velikost:
76.9 KB
Formát:
Microsoft Word XML