Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Customer segmantation utilization for differentiated approach.

Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorPanuš Jan
dc.contributor.authorJonášová Hana
dc.contributor.authorKantorová Kateřina
dc.contributor.authorHoráčková Kateřina
dc.contributor.authorDoležalová Martina
dc.date.accessioned2016-11-14T08:20:58Z
dc.date.available2016-11-14T08:20:58Z
dc.date.issued2016
dc.description.abstractCustomer segmentation and customer relationship management generally is interesting subject to explore. One of the main reasons why we should focus on exploring this type of research is to notion of customer loyalty and profitability to increasing market share. Customer value can provide basic information for more targeted and personalized marketing. In this paper, combination of ABC and RFM (Recency, Frequency, and Monetary) is used to customer segmentation. What is unique is using data mining segmentation method later on to dividing customers to four segments. We used well known Two Step, Kohononen – maps and K-means methods. Results show possibility to use these combinations for customer segmentation and results for different segments can be used to explain marketing strategies of company.eng
dc.description.abstract-translatedSegmentace zákazníků a řízení vztahů se zákazníky je obecně zajímavé téma k prozkoumání. Jedním z hlavních důvodů, proč bychom se měli zaměřit na zkoumání tohoto typu výzkumu je pojem loajality zákazníků a ziskovosti ke zvýšení podílu na trhu. Hodnota pro zákazníka může poskytnout základní informace pro více cílený a personalizovaný marketing. V tomto článku k segmentaci zákazníků používá se kombinace ABC a RFM analýz. Originální je další využití metody dolování dat a segmentace. Výsledky ukazují možnost použití těchto kombinací pro segmentaci zákazníků a výsledky pro různé segmenty mohou být použity k vysvětlení marketingové strategie firmy.cze
dc.eventInformation and Digital Technologies 2016 (05.07.2016 - 07.07.2016)eng
dc.formatp. 227-233eng
dc.identifier.isbn978-1-4673-8860-3eng
dc.identifier.issn
dc.identifier.obd39876739
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/66736
dc.identifier.wos000389469300038
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDSGS_2016_023/Ekonomický a sociální rozvoj v soukromém a veřejném sektorueng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherIEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)eng
dc.relation.ispartofProceedings of the international conference on information and digital technologies 2016eng
dc.rightsPráce není přístupnáeng
dc.subjectcustomer segmentationeng
dc.subjectdata-miningeng
dc.subjectCRMeng
dc.subjectsegmentace zákazníkůcze
dc.subjectdolování datcze
dc.subjectCRMcze
dc.titleCustomer segmantation utilization for differentiated approach.eng
dc.title.alternativeVyužití segmentace zákazníků pro diferencovaný přístup k nim.cze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
37_Panus.pdf
Velikost:
715.53 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format