Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Epistemic Emotions and Co-inquiry: A Situated Approach

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorCandiotto, Laura
dc.date.accessioned2023-07-12T13:04:06Z
dc.date.available2023-07-12T13:04:06Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractThis paper discusses the virtue epistemology literature on epistemic emotions and challenges the individualist, unworldly account of epistemic emotions. It argues that epistemic emotions can be truth-motivating if embedded in co-inquiry epistemic cultures, namely virtuous epistemic cultures that valorise participatory processes of inquiry as truth-conducive. Co-inquiry epistemic cultures are seen as playing a constitutive role in shaping, developing, and regulating epistemic emotions. Using key references to classical Pragmatism, the paper describes the bridge between epistemic emotions and co-inquiry culture in terms of habits of co-inquiry that act as the scaffolding of epistemic emotions. The result is a context-sensitive and practice-oriented approach to epistemic emotions that conceives of those emotions as being shaped by co-inquiry epistemic cultures.eng
dc.description.abstract-translatedTento článek pojednává o literatuře epistemologie ctnosti týkající se epistemických emocí a zpochybňuje individualistický, nesvětský popis epistemických emocí. Tvrdí, že epistemické emoce mohou být motivující pro pravdu, pokud jsou zakotveny v epistemických kulturách společného zkoumání, konkrétně v ctnostných epistemických kulturách, které oceňují participativní procesy zkoumání jako pravdivé. Epistemické kultury společného zkoumání hrají konstitutivní roli při utváření, rozvoji a regulaci epistemických emocí. S využitím klíčových odkazů na klasický pragmatismus článek popisuje most mezi epistemickými emocemi a kulturou společného zkoumání ve smyslu návyků společného zkoumání, které fungují jako lešení pro epistemické emoce. Výsledkem je kontextově citlivý a na praxi orientovaný přístup k epistemickým emocím, který tyto emoce chápe jako utvářené epistemickými kulturami společného dotazování.cze
dc.formatp. 839-848eng
dc.identifier.doi10.1007/s11245-021-09789-4
dc.identifier.issn0167-7411
dc.identifier.obd39887827
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/81076
dc.identifier.wos000741581200001
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublishedeng
dc.publisherSpringer Nature Switzerland AGeng
dc.relation.ispartofTopoi : an International Review of Philosophy, volume 41, issue: 41eng
dc.relation.publisherversionhttps://link.springer.com/article/10.1007/s11245-021-09789-4
dc.rightsopen accesseng
dc.rights.licenceCC BY 4.0
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectepistemic emotionseng
dc.subjectco-inquiryeng
dc.subjectepistemic cultureseng
dc.subjecthabitseng
dc.subjectvirtue epistemologyeng
dc.subjectpragmatismeng
dc.subjectepistemické emocecze
dc.subjectspolečné zkoumánícze
dc.subjectepistemické kulturycze
dc.subjectzvykycze
dc.subjectepistemologie ctnosticze
dc.subjectpragmatismuscze
dc.titleEpistemic Emotions and Co-inquiry: A Situated Approacheng
dc.title.alternativeEpistemické emoce a společné zkoumání: Situační přístupcze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
2022_Epistemic_emotions_and_co-inquiry_Topoi_41.pdf
Velikost:
559.59 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format