Publikace: Regionální svazek obcí Bohdanečsko - marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu
Diplomová práceOmezený přístupNačítá se...
Soubory
Datum
Autoři
Janková, Petra
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Diplomová práce je rozdělena na čtyři části. V první části (popisné) jsou rozpracovány teoretické poznatky týkající se cestovního ruchu a marketingu, regionálního marketingu a marketingové strategie, z kterých autorka vycházela v průběhu zpracování práce. Druhá část (analytická) obsahuje dvě analýzy: situační analýzu, která se zabývá základní charakteristikou mikroregionu a jeho členských obcí, současných cílových skupin a celkovou nabídkou pro cestovní ruch, a swot analýzu. Třetí část (východiska pro návrhovou část) zahrnuje kapitolu východiska marketingové strategie. V poslední čili čtvrté části (návrhové) je navržena marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu.
The thesis is divided into 4 parts. In the first part (descriptive) the author deals with teoretical findings concerning tourism and marketing in general as well as regional marketing and marketing strategy and uses them as a starting point in the course of her work. The second part (ananlytical) contains two analyses: a situational analysis concerned with the basic characteristics of the microregion and its member villages, the current target groups, the overall offer for tourism, and a swot analysis. The third part (starting points for the proposal scheme) includes chapter starting points of marketing strategy. The final part (proposal scheme) submits a marketing strategy of tourism development.
The thesis is divided into 4 parts. In the first part (descriptive) the author deals with teoretical findings concerning tourism and marketing in general as well as regional marketing and marketing strategy and uses them as a starting point in the course of her work. The second part (ananlytical) contains two analyses: a situational analysis concerned with the basic characteristics of the microregion and its member villages, the current target groups, the overall offer for tourism, and a swot analysis. The third part (starting points for the proposal scheme) includes chapter starting points of marketing strategy. The final part (proposal scheme) submits a marketing strategy of tourism development.
Popis
Klíčová slova
marketing strategies, regional marketing, Tourism, marketingové strategie, regionální marketing, Cestovní ruch, mikroregiony, Lázně Bohdaneč