Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Possibility of multiaxial test simplification of rail vehicle bogie frames

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorVágner, Jakub
dc.contributor.authorCulek jr., Bohumil
dc.contributor.authorCulek, Bohumil
dc.date.accessioned2017-04-20T08:27:03Z
dc.date.available2017-04-20T08:27:03Z
dc.date.issued2008
dc.description.abstractThe multi-axial loading is usualy used for experimental fatigue tests of rail vehicle bogie frames. These tests are expensive, time-consuming and depended on laboratory equipment afterwards.For this reason it is preferable to test only the most exposed parts of construction. The aim of work was to determine possibility to find a solution for reduction of total number of actuators. In the paper was described specimen design process and its optimalization. In the next part was discussed procedure of transformation of triple-cylinder multi-axial test to double-cylinder test or single-cylinder test. Theoretical results will be verified by experimental tests.eng
dc.description.abstract-translatedU experimentálního testování životnosti rámů podvozků železničních vozidel se obvykle používá multiaxiální zatížení. Testy na celých konstrukčních celcích jsou proto poměrně náročné na vybavení laboratoře, na přípravu a realizací zkoušky. Všechny tyto faktory samozřejmě nepříznivě ovlivňují cenu zkoušky. Z tohoto důvodu je výhodnější testovat pouze nejvíce exponované konstrukční části. Celková životnost konstrukce se posuzuje podle velikosti mechanického napětí v několika nejvíce exponovaných místech. Cílem popisovaného experimentu je zjistit zda lze navrhnout úpravu v systému zatížení konstrukčního uzlu, která by vedla ke snížení počtu válců. V tomto konkrétním případě se jedná o nahrazení tříosé multiaxiální zkoušky konstrukčního uzlu dvouosou nebo dokonce jednoosou zkouškou. Hlavní podmínkou je, aby navržená změna v systému zatěžování vykazovala porovnatelné výsledky s původním systémem zatížení. Tento příspěvek popisuje postup přípravy experimentu za použití MKP výpočtů. Je zde popsán výběr a návrh vzorku pro tento experiment. Dále je popsán systém řízení třech zatěžovacích válců. Jsou zde také prezentovány výsledky několika provedených MKP výpočtů, které umožnily optimalizovat kritickou oblast vzorku. Na závěr jsou prezentovány výsledky MKP výpočtu zjednodušení dvouválcové zkoušky na jednoválcovou zkoušku ukazující, že stejné hodnoty mechanického napětí lze v kritické oblasti vzorku dosáhnout í s menším počtem válců. Všechny tyto závěry budou ověřeny experimentem.cze
dc.description.abstract-translatedFür die experimentelle Prüfung der Lebensdauer der Drehgestellrahmen von Schienenfahrzeugen wird in der Regel die multiaxiale Belastungsteste benutzt. Diese Prüfungen vongesamten Baueinheiten sind sehr anspruchsvoll auf die Laborausrüstung, die Vorbereitung und Durchführung.Aus diesem Grund werden Tests nur die am stärksten exponierten Teile der Struktur bevorzugen. Das Ziel der Arbeit ist festzustellen der Moglichkeit zur Verringerung der Anzahl der Zylinder im Test. In diesem Artikel beschreibt man das Konzept und die Optimierung des Musters. In weiterem Teil beschreibt man das Beispiel der Transformation den Zweizylindertest auf dem Einzylindertest. Die beschriebenen theoretischen Ergebnisse werden mit dem Experiment verifizieren.ger
dc.formatp. 17-27
dc.identifier.isbn978-80-7395-233-4
dc.identifier.issn1211-6610
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/66949
dc.language.isoengcze
dc.peerreviewedyes
dc.publicationstatuspublished
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.relation.ispartofScientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 14 (2008)
dc.titlePossibility of multiaxial test simplification of rail vehicle bogie frameseng
dc.title.alternativeMožnosti zjednodušení multiaxiálních zkoušek rámů podvozků železničních vozidelcze
dc.title.alternativeVereinfachungsmöglichkeiten von Multiaxialenprüfungen der Drehgestellrahmen von Schinenfahrzeugenger
dc.typeArticlecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
VagnerJ_PossibilityOf_2008.pdf
Velikost:
6.01 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Article

Licence svazku

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
license.txt
Velikost:
1.71 KB
Formát:
Item-specific license agreed upon to submission
Popis: