Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Význam sociálního kapitálu pro budování inovačních ekosystémů

Habilitační práceopen access
dc.contributor.authorProkop, Viktor
dc.date.accessioned2021-12-21T10:17:28Z
dc.date.available2021-12-21T10:17:28Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractPředchozí výzkum potvrdil důležitost vytváření spolupracujících sítí pro dosahování inovativních výstupů. V době otevřených inovací, kdy se ekonomiční aktéři nespoléhají pouze na interní kapacity, ale jsou stále více otevřeni okolnímu prostředí, však nemusí spolupráce stačit, aby si tyto entity vybudovaly konkurenční výhodu. Budování interního a externího sociálního kapitálu vedoucí k vytvoření přidané hodnoty proto představuje klíčový úkol jednak pro vrcholový management firem, protože do těchto procesů zavádí prvky důvěry, které mohou v dlouhodobém horizontu hrát klíčovou roli, ale také pro tvůrce veřejných politik, kteří se starají o vytváření vhodného pro-inovativního prostředí. Setkávání kooperujících partnerů (interních i externích) jsou proto považována za zásadní součást života firem, protože umožňují tok znalostí a budování sociálního kapitálu ve společnosti a s externími partnery. Tato habilitační práce proto vychází z teorií sociálního kapitálu, otevřených inovací a vyšších vrstev a zkoumá vliv tvorby interního a externího sociálního kapitálu formou osobních setkávání top manažerských týpů na klíčové firemní výstupy (produktové inovace a růst prodejů) a na inovační aktivity firem.cze
dc.description.abstract-translatedPrevious research has confirmed the importance of creating collaborative networks to achieve innovative outputs. However, in the era of open innovation, where economic actors do not rely solely on internal capacity but are increasingly open to the environment, cooperation may not be enough for these entities to build a competitive advantage. Creating internal and external social capital leading to added value is a crucial task for top management. It introduces trust elements into these processes that can play a key role in the long run and for public policy makers who create a suitable pro-innovative environment. Therefore, meetings of cooperating partners (internal and external) are considered an essential part of companies' lives. This habilitation thesis is consequently based on theories of social capital, open innovation, and upper echelons. It examines the impact of internal and external social capital in top management teams' meetings on crucial company outputs (product innovation and sales growth) and companies' innovation instruments.eng
dc.description.departmentFakulta ekonomicko-správnícze
dc.format179 s.
dc.identifierUniverzitní knihovna (studovna)cze
dc.identifier.signatureD40574
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/78722
dc.language.isocze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsbez omezenícze
dc.subjectsociální kapitálcze
dc.subjectinovacecze
dc.subjectinovační ekosystémcze
dc.subjectznalosticze
dc.subjectsocial capitaleng
dc.subjectinnovationeng
dc.subjectinnovation ecosystemeng
dc.subjectknowledgeeng
dc.thesis.degree-namedoc.
dc.titleVýznam sociálního kapitálu pro budování inovačních ekosystémůcze
dc.title.alternativeThe Importance of Social Capital for Innovation Ecosystems´ Creationeng
dc.typehabilitační prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
habilitacni_prace-dr_prokop.pdf
Velikost:
2.36 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Plný text práce