Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Výzkum perspektivních metod mikroprocesorového řízení pro trakční synchronní motor s permanentními magnety

Disertační práceopen access
dc.contributor.advisorNovák, Jaroslavcze
dc.contributor.authorČerný, Ondřej
dc.date.accepted2009cze
dc.date.accessioned2010-09-06T13:25:59Z
dc.date.available2010-09-06T13:25:59Z
dc.date.issued2009
dc.description.abstractCílem disertační práce je výzkum a implementace vhodných regulačních struktur pro trakční synchronní motor s permanentními magnety (PMSM). V rámci této disertační práce jsou studovány závěry získané ze simulačního programu Matlab – Simuling s cílem jejich vhodné implementace jako regulačního algoritmu pro kolový pohon. Jednotlivé vhodné algoritmy byly implementovány a testovány na zkušebním pracovišti umístěném na Dopravní Fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice. Základem testovacího stavu je zapůjčená mechanická konstrukce se dvěma koly a trakčním pomaluběžným PMSM 58 kW, který byl pro účely testování rozšířen o zátěžný stroj a o výkonovou elektronickou část řízenou z regulátoru na bázi DSP. V rámci hlavních cílů byla na tomto pracovišti navržena, implementována a odzkoušena struktura pro regulaci momentu trakčního PMSM s plným a zeslabeným magnetickým tokem. Tato struktura byla následně testována z hlediska elektrických, energetických a mechanických vlastností celého trakčního pohonu v různých režimech provozu s plným a zeslabeným magnetickým tokem, v motorickém a generátorickém režimu. Testován byl i vliv kolísání vstupního napětí střídače na vlastnosti regulace. V rámci těchto testů byly zkoumány i energetické a trakční vlastnosti i účinnost s ohledem na odbuzování. Výsledkem práce je navržená, implementovaná a optimalizovaná regulační struktura momentu PMSM pro lehkou kolejovou trakci. Funkčnost regulační struktury byla ověřena na výše specifikovaném zkušebním pracovišti. Dalším výstupem práce je soubor výsledků, získaných experimentálním výzkumem, které mapují vlastnosti pohonu v různých režimech.cze
dc.description.abstract-translatedThe research and the implementation of suitable control structures for traction permanent magnet synchronous motor (PMSM) are the thesis aim. The results gained by program Matlab Simuling are analyzed within the framework of this thesis. The goal of these analyses is convenient implementation as a control algorithm for wheel drive. The particular algorithms were implemented and tested on the testing stand at Jan Permer Transport Faculty, University of Pardubice. The borrowed mechanical construction with two wheels and traction low-speed PMSM (58 kW), which was completed by load drive and power electronic part controlled by controller on the DPS base for testing purposes, is the base of the testing stand. The structure for torque control of traction motor PMSM with full and reduced magnetic flux was designed, implemented and tested on this testing stand within the framework of the thesis main aims. This structure was tested consequently from viewpoint of electrical, energy and mechanical characteristics of whole drive in various operating modes with full and reduced magnetic flux, in motor and generator mode and also effect of input voltage fluctuation of converter to control behavior. Furthermore during these tests, energy and traction characteristics and efficiencies were researched from viewpoint of weakening as well. The designed, implemented and optimized torque control structure of PMSM for light traction is the result of this thesis. The reliability performance of control structure was verified on above specified testing stand. The next output of this thesis is the set of results acquired by experimental research which maps the characteristics of the drive in various modes.eng
dc.description.departmentKatedra elektrotechniky, elektroniky a zabezpečovací techniky v dopravěcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format95 s.cze
dc.identifierUniverzitní knihovna (sklad)cze
dc.identifier.signatureD21871cze
dc.identifier.signatureD21871
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/37242
dc.language.isocze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsBez omezenícze
dc.subjecttrakční pohoncze
dc.subjectPMSMcze
dc.subjectvektorové řízenícze
dc.subjecttraction driveeng
dc.subjectvector controleng
dc.thesis.degree-disciplineDopravní prostředky a infrastrukturacze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Perneracze
dc.thesis.degree-namePh.D.cze
dc.thesis.degree-programTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze
dc.titleVýzkum perspektivních metod mikroprocesorového řízení pro trakční synchronní motor s permanentními magnetycze
dc.title.alternativeResearch of microprocessor control perspective methods of traction permanent magnet synchronous motoreng
dc.typedisertační prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Disertacni_prace_Ing_Cerny.pdf
Velikost:
7.08 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format

Licence svazku

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
license.txt
Velikost:
1.71 KB
Formát:
Item-specific license agreed upon to submission
Popis: