Publikace: Výzkum perspektivních metod mikroprocesorového řízení pro trakční synchronní motor s permanentními magnety
Disertační práceopen access| dc.contributor.advisor | Novák, Jaroslav | cze |
| dc.contributor.author | Černý, Ondřej | |
| dc.date.accepted | 2009 | cze |
| dc.date.accessioned | 2010-09-06T13:25:59Z | |
| dc.date.available | 2010-09-06T13:25:59Z | |
| dc.date.issued | 2009 | |
| dc.description.abstract | Cílem disertační práce je výzkum a implementace vhodných regulačních struktur pro trakční synchronní motor s permanentními magnety (PMSM). V rámci této disertační práce jsou studovány závěry získané ze simulačního programu Matlab – Simuling s cílem jejich vhodné implementace jako regulačního algoritmu pro kolový pohon. Jednotlivé vhodné algoritmy byly implementovány a testovány na zkušebním pracovišti umístěném na Dopravní Fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice. Základem testovacího stavu je zapůjčená mechanická konstrukce se dvěma koly a trakčním pomaluběžným PMSM 58 kW, který byl pro účely testování rozšířen o zátěžný stroj a o výkonovou elektronickou část řízenou z regulátoru na bázi DSP. V rámci hlavních cílů byla na tomto pracovišti navržena, implementována a odzkoušena struktura pro regulaci momentu trakčního PMSM s plným a zeslabeným magnetickým tokem. Tato struktura byla následně testována z hlediska elektrických, energetických a mechanických vlastností celého trakčního pohonu v různých režimech provozu s plným a zeslabeným magnetickým tokem, v motorickém a generátorickém režimu. Testován byl i vliv kolísání vstupního napětí střídače na vlastnosti regulace. V rámci těchto testů byly zkoumány i energetické a trakční vlastnosti i účinnost s ohledem na odbuzování. Výsledkem práce je navržená, implementovaná a optimalizovaná regulační struktura momentu PMSM pro lehkou kolejovou trakci. Funkčnost regulační struktury byla ověřena na výše specifikovaném zkušebním pracovišti. Dalším výstupem práce je soubor výsledků, získaných experimentálním výzkumem, které mapují vlastnosti pohonu v různých režimech. | cze |
| dc.description.abstract-translated | The research and the implementation of suitable control structures for traction permanent magnet synchronous motor (PMSM) are the thesis aim. The results gained by program Matlab Simuling are analyzed within the framework of this thesis. The goal of these analyses is convenient implementation as a control algorithm for wheel drive. The particular algorithms were implemented and tested on the testing stand at Jan Permer Transport Faculty, University of Pardubice. The borrowed mechanical construction with two wheels and traction low-speed PMSM (58 kW), which was completed by load drive and power electronic part controlled by controller on the DPS base for testing purposes, is the base of the testing stand. The structure for torque control of traction motor PMSM with full and reduced magnetic flux was designed, implemented and tested on this testing stand within the framework of the thesis main aims. This structure was tested consequently from viewpoint of electrical, energy and mechanical characteristics of whole drive in various operating modes with full and reduced magnetic flux, in motor and generator mode and also effect of input voltage fluctuation of converter to control behavior. Furthermore during these tests, energy and traction characteristics and efficiencies were researched from viewpoint of weakening as well. The designed, implemented and optimized torque control structure of PMSM for light traction is the result of this thesis. The reliability performance of control structure was verified on above specified testing stand. The next output of this thesis is the set of results acquired by experimental research which maps the characteristics of the drive in various modes. | eng |
| dc.description.department | Katedra elektrotechniky, elektroniky a zabezpečovací techniky v dopravě | cze |
| dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
| dc.format | 95 s. | cze |
| dc.identifier | Univerzitní knihovna (sklad) | cze |
| dc.identifier.signature | D21871 | cze |
| dc.identifier.signature | D21871 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10195/37242 | |
| dc.language.iso | cze | |
| dc.publisher | Univerzita Pardubice | cze |
| dc.rights | Bez omezení | cze |
| dc.subject | trakční pohon | cze |
| dc.subject | PMSM | cze |
| dc.subject | vektorové řízení | cze |
| dc.subject | traction drive | eng |
| dc.subject | vector control | eng |
| dc.thesis.degree-discipline | Dopravní prostředky a infrastruktura | cze |
| dc.thesis.degree-grantor | Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera | cze |
| dc.thesis.degree-name | Ph.D. | cze |
| dc.thesis.degree-program | Technika a technologie v dopravě a spojích | cze |
| dc.title | Výzkum perspektivních metod mikroprocesorového řízení pro trakční synchronní motor s permanentními magnety | cze |
| dc.title.alternative | Research of microprocessor control perspective methods of traction permanent magnet synchronous motor | eng |
| dc.type | disertační práce | cze |
| dspace.entity.type | Publication |
Soubory
Původní svazek
1 - 1 z 1
Načítá se...
- Název:
- Disertacni_prace_Ing_Cerny.pdf
- Velikost:
- 7.08 MB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format
Licence svazku
1 - 1 z 1
Načítá se...
- Název:
- license.txt
- Velikost:
- 1.71 KB
- Formát:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Popis: