Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Informační gramotnost pro učitele

Závěrečná práceopen access
dc.contributor.advisorRýdl, Karel
dc.contributor.authorKlimentová Repaská, Eva
dc.contributor.refereeĎatko, Ilona
dc.date.accepted2024
dc.date.accessioned2024-06-13T06:04:56Z
dc.date.available2024-06-13T06:04:56Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractZávěrečná práce doplňkového pedagogického studia je zaměřena na zpracování Příručky (školicí aktivity) pro pedagogické sbory v oblasti informační gramotnosti, s úvodem do teorie bezpečnosti státu a eticko legislativního rámce dotčené problematiky. Cílem práce je seznámení učitelů s tématy jako: bezpečnost státu, formy hybridních hrozeb, role armády a její spolupráce s MŠMT v dané problematice, sonda do podpůrných projektů a portálů pro učitele a veřejnost, které se tématu věnují, morálně etický a legislativní dopad problému na výkon učitelské praxe, informační a mediální gramotnost učitele, trénink každodenního hrdiny (jak obstát v krizové situaci a dobře se orientovat v dané oblasti). Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, ve kterých bylo zpracováno jak samotné znění Příručky (obsah školicí aktivity), tak vlastní didaktický rozbor navrženého didaktického textu.cze
dc.description.abstract-translatedThe final thesis of the follow-up pedagogical study is focused on the preparation of the Handbook (training activity) for teaching staff in the sphere of information literacy, with an introduction to the theory of state security and the ethical-legislative framework of the problems in question. The aim of the thesis is to familiarize teachers with the following topics: state security, forms of hybrid threats, the role of the army and its cooperation with the Ministry of Education, Youth and Sports in the given issue, a probe into support projects and portals for teachers and the public that deal with the topic, the moral-ethical and legislative impact of the problem on the performance of teaching practice, information and media literacy of the teacher, training to be everyday hero (how to face a crisis situation and navigate in the given area). The thesis is divided into a theoretical and a practical part, in which both the wording of the Handbook itself (the content of the training activity) and the actual didactic analysis of the proposed didactic text were processed.eng
dc.format126 s.cze
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/82829
dc.language.isocze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsbez omezenícze
dc.subjectinformační gramotnostcze
dc.subjectpedagogikacze
dc.subjectbezpečnost státucze
dc.subjecthybridní hrozbycze
dc.subjectučitelécze
dc.subjectpříručkycze
dc.subject.translatedinformation literacyeng
dc.subject.translatedpedagogyeng
dc.subject.translatedstate securityeng
dc.subject.translatedhybrid threatseng
dc.subject.translatedteacherseng
dc.subject.translatedguideseng
dc.thesis.degree-disciplineDoplňující pedagogické studiumcze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Fakulta filozofickácze
dc.titleInformační gramotnost pro učitelecze
dc.title.alternativeInformation Literacy for Teacherscze
dc.typezávěrečná prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Klimentova Repaska Eva Zaverecna prace Informacni gramotnost pro učitele 26. beh.pdf
Velikost:
3.72 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
závěrečná práce

Licence svazku

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
license.txt
Velikost:
1.71 KB
Formát:
Item-specific license agreed upon to submission
Popis: