Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Principy výřezu oblasti v bitmapových grafických editorech

Bakalářská práceopen access
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Mejsnar, Lubor

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Cílem bakalářské práce je seznámit širší veřejnost s využitím křivek v počítačové grafice, ukázat na výhody použití vektorové grafiky oproti rastrové grafice. Dále práce popisuje rozdílné techniky využití řídících bodů pro křivku, jako je interpolace a aproximace. Část práce také představuje programy, které nabízí trh, ať už to jsou programy volně šiřitelné, nebo komerční programy. V praktické části je představen vlastní program pro vykreslování křivek, výběrem jakékoli křivky ve výkresu a úpravu řídících bodů vybrané křivky. Velký důraz je kladen na implementaci vhodné datové struktury pro uchovávání křivky resp. celého výkresu. Uživatel si může vybrat z následujících křivek: lagrangeuv polynom, bézierova kubika, fergusonova křivka, a kubický Coonsův B-splajn. Program se zabývá problémem výřezu oblasti ohraničenou křivkami. Tento problém je představen a následně je ukázána možnost vyřešení tohoto problému krok po kroku skrze algoritmus.

Popis

Klíčová slova

počítačová grafika, bitmapové grafické editory, křivky, programy, Algoritmy

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By