Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Využití marketingového výzkumu v kontextu udržitelné módy

Diplomová práceopen access
dc.contributor.advisorKotková Stříteská, Michaela
dc.contributor.authorJechová, Pavla
dc.contributor.refereeZemanová, Barbora
dc.date.accepted2025-06-02
dc.date.accessioned2025-07-07T07:35:03Z
dc.date.issued2025
dc.date.submitted2025-04-24
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na identifikaci postupů marketingového výzkumu, které přispívají k udržitelnému podnikání firem v oděvním průmyslu. Teoretická část práce je věnována globálním environmentálním problémům a jejich dopadu na oděvní průmysl. Dále je představen koncept udržitelné módy jako potenciálního řešení negativních dopadů textilního průmyslu na životní prostředí. V této souvislosti je zmíněna role marketingového výzkumu a udržitelného marketingu. Analytická část práce je zaměřena především na odhalení udržitelných postupů marketingového výzkumu, které přispívají k udržitelnému podnikání vybrané společnosti. Součástí je také terénní šetření ve čtyřech kamenných prodejnách a analýza digitálních platforem. Na základě zjištění z provedených analýz jsou definovány návrhy pro úpravy stávající strategie společnosti.cze
dc.description.abstract-translatedThis thesis focuses on identifying marketing research practices that contribute to sustainable business for companies in the fashion industry. The theoretical part of the thesis is devoted to global environmental issues and their impact on the fashion industry. Furthermore, the concept of sustainable fashion is presented as a potential solution to the negative environmental impacts of the textile industry. In this context, the role of marketing research and sustainable marketing is presented. The practical part of the thesis is mainly focused on uncovering sustainable marketing research practices that contribute to the sustainable business of the selected company. It also includes a field investigation in four brick-and-mortar stores and an analysis of digital platforms. Based on the findings from the analyses, suggestions for adjustments to the company's current strategy are defined.eng
dc.description.defenceStudentka přednesla obhajobu práce s názvem: Využití marketingového výzkumu v kontextu udržitelné módy. Cílem práce je identifikovat postupy marketingového výzkumu, které přispívají k udržitelnému podnikání v oděvním průmyslu. Byly položeny dotazy dle posudku vedoucího diplomové práce: Otázka 1.: Jaké výhody a případná rizika vidíte ve využití sociálních sítí jako hlavního kanálu pro komunikaci udržitelnosti? Otázka 2.: Jak byste doporučila firmě HUDYsport měřit dopad navržených změn v oblasti udržitelné komunikace na zákaznické chování? Studentka na otázky reagovala. Následně byly položeny dotazy dle posudku oponenta práce: Otázka 3.: Můžete doporučit konkrétní společnost, která by mohla být společnosti HUDY inspirací v prezentaci udržitelné strategie na sociálních sítích? Otázka 4.: Jaké další nástroje či metody marketingového výzkumu mohly být v této práci využity? Objasněte, jaký by mohl být jejich přínos a případná omezení. Studentka na otázky reagovala. Během rozpravy byl ještě položen doplňující dotaz: Otázka 5.: Jsou podle Vás udržitelné produkty dražší, než ostatní sortiment? Studentka na otázku reagovala.cze
dc.description.departmentFakulta ekonomicko-správnícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format81 s.
dc.identifier.stag49592
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/85101
dc.language.isocze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmarketingový výzkumcze
dc.subjectudržitelnostcze
dc.subjectoděvní průmyslcze
dc.subjectudržitelná módacze
dc.subjectoutdoorové produktycze
dc.subjectmarketing researcheng
dc.subjectsustainabilityeng
dc.subjectfashion industryeng
dc.subjectsustainable fashioneng
dc.subjectoutdoor productseng
dc.thesis.degree-disciplineEkonomika a management podnikucze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správnícze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.titleVyužití marketingového výzkumu v kontextu udržitelné módycze
dc.title.alternativeUtilization of marketing research in the context of sustainable fashioneng
dc.typediplomová prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Načítá se...
Náhled
Název:
JechovaP_VyuzitiMarketingoveho_MKS_2025.pdf
Velikost:
1.34 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Plný text práce
Načítá se...
Náhled
Název:
KotkovaStriteskaM_VyuzitiMarketingoveho_PJ_2025.pdf
Velikost:
156.9 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Posudek vedoucího práce
Načítá se...
Náhled
Název:
ZemanovaB_VyuzitiMarketingoveho_PJ_2025.pdf
Velikost:
150.89 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
Posudek oponenta práce