Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
The Experience of Corporal Punishment in Schools

Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorZitková, Helenacze
dc.date.accessioned2025-10-07T10:12:22Z
dc.date.issued2024eng
dc.description.abstractThe use of corporal punishment in schools is a serious pedagogical issue. Many studies worldwide have highlighted the negative consequences of corporal punishment and its harmful effects on children. The present study aims to explore the experience with corporal punishment in schools within the context of the Czech Republic. Despite international obligations to protect children from physical and mental violence, some Czech teachers may still use corporal punishment due to legal ambiguities and wide societal acceptance especially in child rearing by parents. The study's findings indicated that over one third of participants had personally experienced corporal punishment at school, and more than two-thirds had witnessed it occurring. The study also revealed the emotional responses to these experiences, which were predominantly negative, and provided insights into the respondents' contemporary opinions on the use of corporal punishment in educational settings. The findings underscore the need for clearer legal frameworks and increased awareness to protect children from corporal punishment in schools.eng
dc.description.abstract-translatedPoužívání tělesných trestů ve školách je závažným pedagogickým problémem. Mnohé studie po celém světě upozorňují na negativní důsledky tělesných trestů a jejich škodlivé dopady na děti. Tato studie si klade za cíl prozkoumat zkušenost s tělesnými tresty ve školách v kontextu České republiky. Navzdory mezinárodním závazkům chránit děti před fyzickým a psychickým násilím mohou někteří čeští učitelé stále používat tělesné tresty, a to kvůli právním nejasnostem a široké společenské akceptaci, zejména v rámci výchovy dětí rodiči. Zjištění studie ukázala, že více než třetina účastníků měla osobní zkušenost s tělesnými tresty ve škole a více než dvě třetiny byly jejich svědky. Studie rovněž odhalila emocionální reakce na tyto zkušenosti, které byly převážně negativní, a poskytla pohled na současné názory respondentů na používání tělesných trestů ve vzdělávacím prostředí. Výsledky studie zdůrazňují potřebu jasnějších právních rámců a zvýšeného povědomí o ochraně dětí před tělesnými tresty ve školách.cze
dc.eventIAI Vienna University Academic Conference (21.06.2024 - 21.06.2024, Vídeň)eng
dc.formatp. 89-98eng
dc.identifier.issn2671-3179eng
dc.identifier.obd39890105eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/86034
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherInternational Academic Instituteeng
dc.relation.ispartofIAI Academic Conference Proceedingseng
dc.relation.publisherversionhttps://ia-institute.com/iai-academic-conference-proceedings-vienna-21-june-2024/eng
dc.rightsPouze v rámci univerzityeng
dc.subjectcorporal punishmenteng
dc.subjecteducational settingseng
dc.subjectthe Czech Republiceng
dc.subjectpersonal experienceeng
dc.subjectemotional responseseng
dc.subjecttělesné trestycze
dc.subjectvzdělávací kontextcze
dc.subjectČeská republikacze
dc.subjectosobní zkušenostcze
dc.subjectemocionální reakcecze
dc.titleThe Experience of Corporal Punishment in Schoolseng
dc.title.alternativeZkušenosti s tělesnými tresty ve školáchcze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Viena-Proceedings-final.pdf
Velikost:
2.24 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format