Publikace: Teaching Theory of Probability and Statistics during the Covid-19 Emergency
Článekopen accesspeer-reviewedpublished version| dc.contributor.author | Jahodová Berková, Andrea | |
| dc.contributor.author | Nemec, Radek | |
| dc.date.accessioned | 2021-05-15T18:51:07Z | |
| dc.date.available | 2021-05-15T18:51:07Z | |
| dc.date.issued | 2020 | |
| dc.description.abstract | The state of emergency caused by the covid-19 pandemic has shown that teaching at this time is not easy. Teachers have to make more use of distance education and students have to adapt to that. Classic face-to-face study is not possible but asymmetric communication between the teacher and his students may be replaced by greater student independence and greater student effort. Within the subject theory of probability and statistics, a questionnaire was created to find how students manage distance education. It has been found out that they use the prepared tutorial videos and online assignments (in WeBWork platform) the most. They expressed that distance education prepared by the teacher can replace face-to-face study, but this form of learning is much more demanding and therefore they prefer classic face-to-face study. | eng |
| dc.description.abstract-translated | Stav nouze způsobený pandemií covid-19 ukázal, že výuka v této době není snadná. Učitelé všech stupňů musí více využívat distanční vzdělávání a studenti se tomu musí přizpůsobit. V rámci bakalářského předmětu teorie pravděpodobnosti a statistika byl vytvořen dotazník, který měl zjistit, jak si studenti poradili s distančním vzděláváním. Bylo zjištěno, že studenti nejlépe hodnotí připravená výuková videa a online úkoly (v platformě WeBWork). Vyjádřili také názor, že distanční vzdělávání připravené učitelem může nahradit klasické studium, ale online forma učení je pro ně náročnější (zejména časově), a proto upřednostňují klasické studium face-to-face. | cze |
| dc.format | nestránkováno | cze |
| dc.identifier.doi | 10.3390/sym12091577 | |
| dc.identifier.issn | 2073-8994 | |
| dc.identifier.obd | 39885398 | |
| dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85092466266 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10195/77394 | |
| dc.identifier.wos | 000587648200001 | |
| dc.language.iso | eng | |
| dc.peerreviewed | yes | eng |
| dc.publicationstatus | published version | eng |
| dc.publisher | MDPI | eng |
| dc.relation.ispartof | Symmetry, volume 12, issue: 9 | eng |
| dc.relation.publisherversion | https://www.mdpi.com/2073-8994/12/9/1577 | |
| dc.rights | open access (CC BY 4.0) | eng |
| dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
| dc.subject | online learning | eng |
| dc.subject | distance learning | eng |
| dc.subject | online assignments | eng |
| dc.subject | e-assessment | eng |
| dc.subject | online učení | cze |
| dc.subject | distance learning | cze |
| dc.subject | online úkoly | cze |
| dc.subject | e-hodnocení | cze |
| dc.title | Teaching Theory of Probability and Statistics during the Covid-19 Emergency | eng |
| dc.title.alternative | Výuka Teorie pravděpodobnosti a statistiky během nouzového stavu (Covid-19). | cze |
| dc.type | Article | eng |
| dspace.entity.type | Publication |
Soubory
Původní svazek
1 - 1 z 1
Načítá se...
- Název:
- symmetry-12-01577.pdf
- Velikost:
- 1.57 MB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format