Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Full-scale testing of low adhesion effects with small amounts of water in the wheel/rail interface

ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorBuckley-Johnstone, Lukecze
dc.contributor.authorTrummer, Geraldcze
dc.contributor.authorVoltr, Petrcze
dc.contributor.authorSix, Klauscze
dc.contributor.authorLewis, Rogercze
dc.date.accessioned2020-03-19T12:24:54Z
dc.date.available2020-03-19T12:24:54Z
dc.date.issued2020eng
dc.description.abstractLow adhesion in the wheel/rail contact can be caused by small amounts of water combining with iron oxides. This happens in light rain or at dew point. In small-scale tests, ultra-low adhesion (<= 0.05) has not been maintained. The aim here was to see if the mechanism could be realized at a larger scale. Sustained ultra-low adhesion was achieved when water was applied constantly to the wheel/rail contact at a rate of 25 mu L/s. In these conditions wear debris and oxide was clearly visible in the contact band. Creep force data has been generated that can now be used to inform wheel/rail contact models and multi-body dynamics simulations of train behaviour with a view to developing mitigation.eng
dc.description.abstract-translatedSnížená adheze v kontaktu kola a kolejnice může být způsobena malým množstvím vody v kombinaci s oxidy železa, k čemuž v provozu dochází při lehkém dešti nebo v blízkosti rosného bodu. Při zkouškách ve zmenšeném měřítku nebyla udržitelná extrémně nízká úroveň adheze (<= 0.05) zaznamenána. Cílem této studie bylo pozorování tohoto mechanismu ve větším měřítku; při ustáleném přívodu vody v množství 0.025 ml/s byla skutečně dosažena udržitelná extrémně nízká adheze. Za těchto podmínek byl v kontaktu jasně patrný výskyt částic opotřebení a železných oxidů. Experimenty poskytly adhezní charakteristiky, jež lze využít jako vstup pro modely kontaktu kola a kolejnice a simulace směřující k vývoji opatření pro zvýšení adheze.cze
dc.formatp. nestránkovánoeng
dc.identifier.doi10.1016/j.triboint.2019.105907eng
dc.identifier.issn0301-679Xeng
dc.identifier.obd39884044eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/74689
dc.identifier.wos000505271400009eng
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherElsevier Science BVeng
dc.relation.ispartofTribology International, volume 141, issue: 16.8.2019eng
dc.relation.publisherversionhttps://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X19304268eng
dc.rightsPouze v rámci univerzityeng
dc.subjectlow adhesioneng
dc.subjectwheel/rail interfaceeng
dc.subjectfull-scale testseng
dc.subjectwet-rail syndromeeng
dc.subjectnízká adhezecze
dc.subjectkontakt kolo-kolejnicecze
dc.subjectzkoušky v plném měřítkucze
dc.subjectmokré kolejnicecze
dc.titleFull-scale testing of low adhesion effects with small amounts of water in the wheel/rail interfaceeng
dc.title.alternativeTestování jevů nízké adheze v plném měřítku s malým množstvím vody v kontaktu kolo-kolejnicecze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
article.pdf
Velikost:
1.48 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format