Publikace: Full-scale testing of low adhesion effects with small amounts of water in the wheel/rail interface
ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprint| dc.contributor.author | Buckley-Johnstone, Luke | cze |
| dc.contributor.author | Trummer, Gerald | cze |
| dc.contributor.author | Voltr, Petr | cze |
| dc.contributor.author | Six, Klaus | cze |
| dc.contributor.author | Lewis, Roger | cze |
| dc.date.accessioned | 2020-03-19T12:24:54Z | |
| dc.date.available | 2020-03-19T12:24:54Z | |
| dc.date.issued | 2020 | eng |
| dc.description.abstract | Low adhesion in the wheel/rail contact can be caused by small amounts of water combining with iron oxides. This happens in light rain or at dew point. In small-scale tests, ultra-low adhesion (<= 0.05) has not been maintained. The aim here was to see if the mechanism could be realized at a larger scale. Sustained ultra-low adhesion was achieved when water was applied constantly to the wheel/rail contact at a rate of 25 mu L/s. In these conditions wear debris and oxide was clearly visible in the contact band. Creep force data has been generated that can now be used to inform wheel/rail contact models and multi-body dynamics simulations of train behaviour with a view to developing mitigation. | eng |
| dc.description.abstract-translated | Snížená adheze v kontaktu kola a kolejnice může být způsobena malým množstvím vody v kombinaci s oxidy železa, k čemuž v provozu dochází při lehkém dešti nebo v blízkosti rosného bodu. Při zkouškách ve zmenšeném měřítku nebyla udržitelná extrémně nízká úroveň adheze (<= 0.05) zaznamenána. Cílem této studie bylo pozorování tohoto mechanismu ve větším měřítku; při ustáleném přívodu vody v množství 0.025 ml/s byla skutečně dosažena udržitelná extrémně nízká adheze. Za těchto podmínek byl v kontaktu jasně patrný výskyt částic opotřebení a železných oxidů. Experimenty poskytly adhezní charakteristiky, jež lze využít jako vstup pro modely kontaktu kola a kolejnice a simulace směřující k vývoji opatření pro zvýšení adheze. | cze |
| dc.format | p. nestránkováno | eng |
| dc.identifier.doi | 10.1016/j.triboint.2019.105907 | eng |
| dc.identifier.issn | 0301-679X | eng |
| dc.identifier.obd | 39884044 | eng |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10195/74689 | |
| dc.identifier.wos | 000505271400009 | eng |
| dc.language.iso | eng | eng |
| dc.peerreviewed | yes | eng |
| dc.publicationstatus | postprint | eng |
| dc.publisher | Elsevier Science BV | eng |
| dc.relation.ispartof | Tribology International, volume 141, issue: 16.8.2019 | eng |
| dc.relation.publisherversion | https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X19304268 | eng |
| dc.rights | Pouze v rámci univerzity | eng |
| dc.subject | low adhesion | eng |
| dc.subject | wheel/rail interface | eng |
| dc.subject | full-scale tests | eng |
| dc.subject | wet-rail syndrome | eng |
| dc.subject | nízká adheze | cze |
| dc.subject | kontakt kolo-kolejnice | cze |
| dc.subject | zkoušky v plném měřítku | cze |
| dc.subject | mokré kolejnice | cze |
| dc.title | Full-scale testing of low adhesion effects with small amounts of water in the wheel/rail interface | eng |
| dc.title.alternative | Testování jevů nízké adheze v plném měřítku s malým množstvím vody v kontaktu kolo-kolejnice | cze |
| dc.type | Article | eng |
| dspace.entity.type | Publication |
Soubory
Původní svazek
1 - 1 z 1
Načítá se...
- Název:
- article.pdf
- Velikost:
- 1.48 MB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format