Publikace: Orientace dětí v současné literatuře získaná prostřednictvím projektu školních čtenářských klubů
Bakalářská práceOmezený přístupNačítá se...
Datum
Autoři
Mazáčová, Radka
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá reálným dopadem projektu školních čtenářských klubů. Porovnává úroveň čtenářské gramotnosti dětí, které prošli tímto projektem a dětí, které kluby nenavštěvovaly. Zaměřuje se na schopnosti práce s textem, které zahrnují předvídání či převyprávění příběhu, jeho interpretaci a vyvození smysluplných závěrů. Dalšími cíli je zjistit, zda děti rády čtou, případně o čem a jaké jiné trávení volného času upřednostňují. Výzkum byl zaměřen na žáky 3. a 5. ročníků dvou základních škol v Pardubickém kraji. V rámci práce proběhlo skupinové interview, doplněné dotazníkovým šetřením. Další výzkumnou metodou byl rozhovor s učiteli žáků, který sloužil pro doplnění informací.
Popis
Klíčová slova
čtenářská gramotnost, školní čtenářské kluby, dětské čtenářství, průzkum gramotnosti, reading literacy, school reading clubs, child readers, reading literacy surveys