Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Linguistic creativity in the language of print advertising

Bakalářská práceopen access
dc.contributor.advisorHuschová, Petra
dc.contributor.authorFišer, David
dc.contributor.refereeReimannová, Irena
dc.date.accepted2007
dc.date.accessioned2007-09-30T14:14:00Z
dc.date.available2007-09-30T14:14:00Z
dc.date.issued2007
dc.description.abstractThis bachelor work deals with the language of print advertising. The work attempts to describe and analyze some of linguistic means that advertisers use to their advantage. It is mainly concerned with creative aspects of this type of language, with rule-breaking and intentional deviations which are intended to attract the audience. At the beginning of the work, advertising in general and basic terminology are introduced, followed by essential semiotic concepts. Subsequent chapters deal with words in advertisements and their formation, use of figurative language and sense relations. Main emphasis is put on the constructive use of linguistic creativity and altering conventional language. The last part of the work analyzes in detail several chosen advertisements and points out the most commonly used strategies.eng
dc.description.abstract-translatedBakalářská práce se zabývá anglickým jazykem v tištěné reklamě, a to především jeho kreativními aspekty. Cílem této práce je popis a analýza vybraných jazykových prostředků, hojně využívaných reklamními textaři. V teoretické části práce je nejprve diskutována reklama obecně, následně jsou vysvětleny základní sémiotické koncepty. Další kapitoly se zabývají jazykovými prostředky z oblastí lexikologie a sémantiky, tedy například slovotvornými procesy, figurativním jazykem, a sémantickými vztahy mezi slovy. Hlavní důraz je kladen na kreativní využívání jazykových možností. Poslední část práce je věnována analýze vybraných reklam, při které jsou uplatněny poznatky z teoretické části. Na závěr je zhodnocena efektivita jazykových prostředků využívaných v reklamě.cze
dc.description.departmentKatedra anglistiky a amerikanistikycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format62 s.cze
dc.format.extent2,65 MB
dc.format.mimetypeapplication / pdf
dc.identifierUniverzitní knihovna (sklad)cze
dc.identifier.signatureD16510
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/25082
dc.language.isoeng
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsbez omezenícze
dc.subjectEnglisheng
dc.subjectlinguisticseng
dc.subjectadvertisingeng
dc.subjectsemioticseng
dc.subjectlexicologyeng
dc.subjectSemanticseng
dc.subjectcreative languageeng
dc.subjecttext analysiseng
dc.subjectangličtinacze
dc.subjectlingvistikacze
dc.subjectReklamacze
dc.subjectsémiotikacze
dc.subjectlexikologiecze
dc.subjectsémantikacze
dc.subjectkreativní jazykcze
dc.subjecttextová analýzacze
dc.thesis.degree-disciplineAnglický jazyk pro hospodářskou praxicze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Fakulta filozofickácze
dc.thesis.degree-nameBc.cze
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.titleLinguistic creativity in the language of print advertisingeng
dc.title.alternativeKreativní jazyk v tiskové reklaměcze
dc.typebakalářská prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
FiserD_Linguistic Creativity_PH_2007.pdf
Velikost:
2.59 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format