Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Dynamická pevnost svarů martenzitických ocelí bezpečnostních prvků automobilů

Disertační práceOmezený přístup
dc.contributor.authorKonečný, Michal
dc.date.accepted2015cze
dc.date.accessioned2015-06-25T07:40:24Z
dc.date.available2015-06-25T07:40:24Z
dc.date.issued2015
dc.description.abstractHeterogenita v oblasti svarového spoje je podstatným omezením při dimenzování konstrukčních celků. Při zkušebním zatěžování dochází k nerovnoměrnému přerozdělení plasticity již ve stadiu mikroplastické deformace, což podstatně ovlivňuje získané údaje o statické i dynamické pevnosti materiálu a znemožňuje evidovat ?čistě? hodnoty kritického pásma. Navíc normalizované testovací postupy nevypovídají o hodnotách pevnosti za podmínek jednoosého zatěžování. Proto byla navržena metodika s použitím simulovaného tepelného zatížení aplikovaného na plochý vzorek s cílem vyvolání potřebné testované délky homogenní struktury odpovídající pásmu tepelně ovlivněné oblasti svaru. Řešeným postupem byla navržena testovací metodika i metodika přípravy zkušebních vzorků, doplňující standardizované postupy testování. Souhrn navržených metodik umožňuje vyšetřování hodnot kritického pásma reálného svaru s možnou predikcí statické i dynamické pevnosti jednoosého namáhání v oblasti deformačních rychlostí působících při nárazu na vozidlo.cze
dc.description.abstract-translatedThe heterogeneity in the area of a welded joint is the substantial restriction when construction units are proportioned. During test loading, unequal distribution of plasticity occurs already in the phase of the microplastic deformation, which significantly influences obtained data of the static and the dynamic strength of a material, and makes it impossible to "solely" register values of the critical zone. On top of that, normalised test procedures do not reflect strength values under the uniaxial loading. This is the reason for suggesting a methodology which uses a simulated heat loading applied to a flat sample with the aim of inducing necessary test length of the homogenous structure that relates to the zone of the heat affected zone. The solved procedure suggested a testing methodology for a testing sample preparation, complementing standardized testing procedures. The summary of the suggested methodologies enables an examination of the critical zone values of the physical weld with a possible prediction of the static and dynamic strength of the uniaxial strain in the area of the deformation speeds which are working during the impact to a vehicle.eng
dc.description.defencePrezentace dizertační práce Přečtení posudků a odpovědi na připomínky oponentů Rozprava Neveřejné zasedání Tajné hlasování Vyhlášení výsledku tajeného hlasovánícze
dc.description.departmentKatedra mechaniky, materiálů a částí strojůcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format134 s.cze
dc.format.extent8583465 bytescze
dc.format.mimetypeapplication/pdfcze
dc.identifierUniverzitní knihovna (studovna)cze
dc.identifier.signatureD32949cze
dc.identifier.stag27173cze
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/59897
dc.language.isocze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsPouze v rámci univerzitycze
dc.subjectVysokopevnostní ocelicze
dc.subjectbodové odporové svarycze
dc.subjectmartenzitická ocelcze
dc.subjectvysoké deformační rychlosticze
dc.subjectsimulace teplotního ovlivněnícze
dc.subjectdynamické zkouškycze
dc.subjectHigh-strength steelscze
dc.subjectspot restistance weldscze
dc.subjectmartensitic steelcze
dc.subjecthigh deformation speedscze
dc.subjectheat influence simulationscze
dc.subjectdynamic testscze
dc.thesis.degree-disciplineDopravní prostředky a infrastrukturacze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Perneracze
dc.thesis.degree-namePh.D.cze
dc.thesis.degree-programTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze
dc.titleDynamická pevnost svarů martenzitických ocelí bezpečnostních prvků automobilůcze
dc.title.alternativeDynamic Strength of Martensitic Steels Welds in the Car Safety Componentseng
dc.typedisertační prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Načítá se...
Náhled
Název:
posudek_KonecnyM_Hlavaty.pdf
Velikost:
315.03 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
posudek vedoucího
Načítá se...
Náhled
Název:
posudek_KonecnyM_Tillova.doc
Velikost:
64.5 KB
Formát:
Microsoft Word
Popis:
posudek oponenta
Načítá se...
Náhled
Název:
KonecnyM_DynamickaPevnost_ES_2015.pdf
Velikost:
8.19 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis:
disertační práce