Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Simulační ověřování přínosu inovativních technologií v pojezdu železničních vozidel

Habilitační práceopen access

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Tato práce je věnována problematice simulačních výpočtů v dynamice železničních vozidel se zaměřením na hodnocení přínosů inovativních technologií v pojezdu. Textová část práce vychází z dílčích prací, jež byly autorem na dané téma vypracovány v minulosti a které tvoří přílohy práce. Kromě problematiky samotných simulací se zaměřením na programový systém SJKV a na validaci modelu je pozornost věnována především optimalizaci jízdních vlastností lokomotiv s využitím tzv. kyvného pohonu a aplikací naklápěcích pryžokovových podložek v sekundárním vypružení, na snižování příčných silových účinků vozidel na kolej aktivními prvky pro natáčení podvozků i dvojkolí a na zlepšování jízdního komfortu semiaktivně řízenými tlumiči sekundárního vypružení. Zvláštní pozornost je věnována systému zpoplatnění železniční dopravní cesty ve vazbě na poškozující účinky jízdy vozidel na kolej.

Popis

Klíčová slova

multi-body simulace, validace modelu, kyvný pohon, sekundární vypružení, aktivní natáčení podvozků, aktivní radiální stavění dvojkolí, semiaktivně řízené tlumiče, S-oblouk, jízdní komfort, poškozující účinky, zpoplatnění železniční dopravní cesty, multi-body simulation, model validation, pendulum traction drive, secondary suspension, active bogie steering, active radial wheelset steering, semi-actively controlled dampers, S-shape curve, running comfort, damaging effects, track access charges

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By