Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Vlastnosti hydraulického tlumiče vozidel

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorKoreisová, Gabriela
dc.contributor.authorKoreis, Josef
dc.date.accessioned2009-03-12T15:52:46Z
dc.date.available2009-03-12T15:52:46Z
dc.date.issued2006
dc.description.abstractV příspěvku je proveden výpočet časového průběhu kmitání kola a kmitání karoserie při přejezdu klínové překážky. Pneumatika vozidla je modelována jako pneumatická pružina s nelineární charakteristikou a s nenulovým koeficientem tlumení. Systém obsahuje dvojčinný hydraulický tlumič. Závěs kola vozidla tvoří dvě vahadla paralelogramu, mechanická šroubová pružina, dvojčinný hydraulický tlumič a kolo s pneumatikou. Je porovnán vliv použití jednočinného a dvojčinného hydraulického tlumiče a vliv rychlosti jízdy na průběh kmitání karoserie nad kolem.cze
dc.description.abstract-translatedThe paper investigates the time course of the vibrations of the wheel and the vehicle body during crossing a wedge-shaped obstacle. The tyre is modelled as a pneumatic spring with nonlinear characteristics and non-zero coefficient of damping. The system contains a double-acting hydraulic shock absorber. The wheel suspension in a vehicle consists of two levers forming a parallelogram, a spiral spring, double-acting hydraulic shock absorber, and a wheel with a tyre. The response for a single-acting and double-acting hydraulic absorber is compared, and the influence studied of the vehicle velocity on the time course of vibrations of the car body above the wheel.eng
dc.formats. 27-40cze
dc.formatp. 27-40eng
dc.identifierUniverzitní knihovna (studovna)cze
dc.identifier.issn1211-6610
dc.identifier.signature47578
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/32078
dc.language.isocze
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublishedeng
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.relation.ispartofScientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 11(2005)eng
dc.subjectjednočinné hydraulické tlumičecze
dc.subjectdvojčinné hydraulické tlumičecze
dc.subjectkmitání kola a karoseriecze
dc.subjectvýpočet časového průběhucze
dc.titleVlastnosti hydraulického tlumiče vozidelcze
dc.title.alternativeProperties the hydraulic car-dampereng
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
KoreisovaG_Vlastnosti hydraulickeho_SP DFJP_2005.pdf
Velikost:
593.75 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format