Publikace: Vlastnosti hydraulického tlumiče vozidel
Článekopen accesspeer-reviewedpublished| dc.contributor.author | Koreisová, Gabriela | |
| dc.contributor.author | Koreis, Josef | |
| dc.date.accessioned | 2009-03-12T15:52:46Z | |
| dc.date.available | 2009-03-12T15:52:46Z | |
| dc.date.issued | 2006 | |
| dc.description.abstract | V příspěvku je proveden výpočet časového průběhu kmitání kola a kmitání karoserie při přejezdu klínové překážky. Pneumatika vozidla je modelována jako pneumatická pružina s nelineární charakteristikou a s nenulovým koeficientem tlumení. Systém obsahuje dvojčinný hydraulický tlumič. Závěs kola vozidla tvoří dvě vahadla paralelogramu, mechanická šroubová pružina, dvojčinný hydraulický tlumič a kolo s pneumatikou. Je porovnán vliv použití jednočinného a dvojčinného hydraulického tlumiče a vliv rychlosti jízdy na průběh kmitání karoserie nad kolem. | cze |
| dc.description.abstract-translated | The paper investigates the time course of the vibrations of the wheel and the vehicle body during crossing a wedge-shaped obstacle. The tyre is modelled as a pneumatic spring with nonlinear characteristics and non-zero coefficient of damping. The system contains a double-acting hydraulic shock absorber. The wheel suspension in a vehicle consists of two levers forming a parallelogram, a spiral spring, double-acting hydraulic shock absorber, and a wheel with a tyre. The response for a single-acting and double-acting hydraulic absorber is compared, and the influence studied of the vehicle velocity on the time course of vibrations of the car body above the wheel. | eng |
| dc.format | s. 27-40 | cze |
| dc.format | p. 27-40 | eng |
| dc.identifier | Univerzitní knihovna (studovna) | cze |
| dc.identifier.issn | 1211-6610 | |
| dc.identifier.signature | 47578 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10195/32078 | |
| dc.language.iso | cze | |
| dc.peerreviewed | yes | eng |
| dc.publicationstatus | published | eng |
| dc.publisher | Univerzita Pardubice | cze |
| dc.relation.ispartof | Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 11(2005) | eng |
| dc.subject | jednočinné hydraulické tlumiče | cze |
| dc.subject | dvojčinné hydraulické tlumiče | cze |
| dc.subject | kmitání kola a karoserie | cze |
| dc.subject | výpočet časového průběhu | cze |
| dc.title | Vlastnosti hydraulického tlumiče vozidel | cze |
| dc.title.alternative | Properties the hydraulic car-damper | eng |
| dc.type | Article | eng |
| dspace.entity.type | Publication |
Soubory
Původní svazek
1 - 1 z 1
Načítá se...
- Název:
- KoreisovaG_Vlastnosti hydraulickeho_SP DFJP_2005.pdf
- Velikost:
- 593.75 KB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format