Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Quality of Citizen Reporting Tools at Municipal Level

Článekopen accesspeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorKopáčková, Hanacze
dc.contributor.authorLíbalová, Petracze
dc.date.accessioned2020-03-19T13:00:06Z
dc.date.available2020-03-19T13:00:06Z
dc.date.issued2019eng
dc.description.abstractQuality of life in cities is highly dependent on the state of public infrastructure. Maintenance of the infrastructure is managed by the local government that needs to be informed about issues on the infrastructure. Although the duty of maintenance staff is to check the state of the infrastructure, it is difficult to know about all the problems in the city. Therefore, citizens can take the initiative and participate by reporting any issue on public infrastructure. Today, citizens have many options on how to report such issues, due to modern communication technologies. Citizen reporting systems, which are a special type of participatory technology, deserve deeper research due to its novelty in the information system research. In this article, we introduce the study of 13 Czech regional capitals and their reporting systems. In this study, we evaluate the existence of different types of communication channels (phone, e-mail, electronic form, WebGis, and mobile application) and their quality based on four criteria (searchability, coverage of issues, visual geolocation, and display of sent reports). Moreover, the results of regional capitals will be compared with previous research on cities in these regions.eng
dc.description.abstract-translatedKvalita života ve městech je velmi závislá na stavu veřejné infrastruktury. Údržbu infrastruktury řídí místní samospráva, která musí být informována o problémech, které se vyskytnou. Přestože je povinností personálu údržby kontrolovat stav infrastruktury, je těžké vědět o všech problémech ve městě. Občané se proto mohou chopit iniciativy a podílet se na podávání zpráv o jakémkoli problému veřejné infrastruktury. V dnešní době mají občané, díky moderním komunikačním technologiím, mnoho možností, jak takové problémy nahlásit. Systémy hlášení závad, které jsou zvláštním typem participativní technologie, si zaslouží hlubší výzkum díky své novosti ve výzkumu informačních systémů. V tomto článku představujeme studii 13 českých krajských měst a jejich systémy hlášení. V této studii hodnotíme existenci různých typů komunikačních kanálů (telefon, e-mail, elektronická forma, WebGis a mobilní aplikace) a jejich kvalitu na základě čtyř kritérií (složitost vyhledávání, pokrytí problémů, vizualizace polohy a zobrazení odeslané zprávy). Kromě toho budou výsledky regionálních hlavních měst porovnány s předchozím výzkumem měst v těchto regionech.cze
dc.formatp. 1-12eng
dc.identifier.issn2468-4376eng
dc.identifier.obd39883456eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/74987
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherModestum
dc.relation.ispartofJournal of Information Systems Engineering & Management, volume 4, issue: 3eng
dc.relation.publisherversionhttps://www.jisem-journal.com/article/quality-of-citizen-reporting-tools-at-municipal-level-5891eng
dc.rightsopen accesseng
dc.subjectcitizen reportingeng
dc.subjectsmart citieseng
dc.subjectnon-emergencyeng
dc.subjecte-participationeng
dc.subjecthlášení závadcze
dc.subjectchytrá městacze
dc.subjectnon-emergencycze
dc.subjecte-participacecze
dc.titleQuality of Citizen Reporting Tools at Municipal Leveleng
dc.title.alternativeKvalita nástrojů hlášení závad na úrovni obcícze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
casopis_CISTI.pdf
Velikost:
504.68 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format