Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Human Resource Efficiency in Sustainable Railway Transport Operation

ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorKřižan, Lukášcze
dc.contributor.authorVojtek, Martincze
dc.contributor.authorŠiroký, Jaromírcze
dc.contributor.authorGasparik, Jozefcze
dc.contributor.authorDedik, Milancze
dc.date.accessioned2025-10-07T10:42:58Z
dc.date.issued2024eng
dc.description.abstractThis manuscript deals with research in the field of human resource efficiency in the operation of railway transport, which is currently a very actual and important topic. The correct efficiency and organization of the work of employees in railway operations have a significant impact on sustainable railway transport and the sustainable functioning of the transport sector. This research investigated two fundamental principles of railway transport operation control: local control and remote control. Local control involves physically managing transport processes from a traffic office within the station, with a focus on direct supervision. In contrast, remote control, which relies on optical cables, allows for system operation even during malfunctions. The article compares these control methods from technological and economic perspectives. Notably, local control requires a larger number of qualified employees, impacting efficiency. This research reveals that remote control, facilitated by a relay room and traffic office at each station, enhances teamwork, providing an immediate response to situations and enabling dynamic operational adjustments. Moreover, the article assesses the required personnel for optimal staffing, considering factors such as track configuration, departing trains, and reporting district size. Economic indicators, particularly wages, show significant savings with remote control, impacting stations with excluded passenger movement more pronouncedly. The findings highlight the efficiency and economic advantages of remote control in railway transport. The specific contribution of the research to the sustainability of transport and sustainable rail transport is presented in the discussion of the manuscript.eng
dc.description.abstract-translatedTentočlánek se zabývá výzkumem v oblasti efektivnosti lidských zdrojů při provozování železniční dopravy, což je v současnosti velmi aktuální a důležité téma. Správná efektivita a organizace práce zaměstnanců železničního provozu má významný vliv na udržitelnou železniční dopravu a udržitelné fungování dopravního sektoru. Tento výzkum zkoumal dva základní principy řízení provozu železniční dopravy: místní řízení a dálkové řízení. Místní řízení zahrnuje fyzické řízení dopravních procesů z dopravní kanceláře v rámci stanice se zaměřením na přímý dohled. Naproti tomu dálkové ovládání, které spoléhá na optické kabely, umožňuje provoz systému i při poruchách. Článek porovnává tyto způsoby řízení z technologického a ekonomického hlediska. Zejména místní kontrola vyžaduje větší počet kvalifikovaných zaměstnanců, což má dopad na efektivitu. Tento výzkum odhaluje, že dálkové ovládání, usnadněné přenosovou místností a dopravní kanceláří na každé stanici, zlepšuje týmovou práci, poskytuje okamžitou reakci na situace a umožňuje dynamické provozní úpravy. Kromě toho článek posuzuje požadovaný personál pro optimální personální obsazení, přičemž bere v úvahu faktory, jako je konfigurace trati, odjíždějící vlaky a velikost okresu hlášení. Ekonomické ukazatele, zejména mzdy, vykazují výrazné úspory při dálkovém ovládání, které výrazněji zasahují do stanic s vyloučeným pohybem cestujících. Zjištění zdůrazňují efektivitu a ekonomické výhody dálkového ovládání v železniční dopravě. Konkrétní přínos výzkumu k udržitelnosti dopravy a udržitelné železniční dopravy je prezentován v diskusi k článku.cze
dc.formatp. nestránkovánoeng
dc.identifier.doi10.3390/su162210095eng
dc.identifier.issn2071-1050eng
dc.identifier.obd39890673eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85210248523eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/86185
dc.identifier.wos001366456000001eng
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherMDPIeng
dc.relation.ispartofSustainability, volume 16, issue: 22eng
dc.relation.publisherversionhttps://www.mdpi.com/2071-1050/16/22/10095eng
dc.rightsPouze v rámci univerzityeng
dc.subjectrailway transporteng
dc.subjectsustainable operationeng
dc.subjectlocal controleng
dc.subjectremote controleng
dc.subjecttraffic safetyeng
dc.subjectefficiencyeng
dc.subjectželezniční doprava, udržitelný provoz, místní řízení, dálkové řízení, bezpečnost dopravy, efektivitacze
dc.titleHuman Resource Efficiency in Sustainable Railway Transport Operationeng
dc.title.alternativeEfektivita lidských zdrojů v udržitelném železničním provozucze
dc.typearticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
sustainability-16-10095-1.pdf
Velikost:
2.24 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format