Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Implementation of Quality Principles for Public Services Providing

Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorŠimonová, Stanislavacze
dc.contributor.authorNovák, Jakubcze
dc.date.accessioned2017-05-11T10:42:14Z
dc.date.available2017-05-11T10:42:14Z
dc.date.issued2016eng
dc.description.abstractIncreasing the quality of production belongs to management goals of every company, be it quality of products or services. Higher quality of production is reflected in e.g. obtaining competitive advantage on the market or as effective area administration, returning customer or a citizen satisfied with public administration services etc. Management therefore strives for higher quality and resulting financial as well as non-financial profitability. The request for quality improvement is a part of defined standards, complex methods and tools for quality management. Public administration needs to be perceived from two angles, on one hand it is public administration as a whole, on the other hand it consists of particular organizations and their services. If we view public administration as a whole, the requirement for quality improvement and quality methods implementation is declared by strategic documents or presented within the "National Conference of Quality in Public Administration". From the viewpoint of public administration as a set of partial (smaller) organizations, the requirement for quality is often declared but not supported by system approach. This paper deals with implementation of quality principles in providing public services by partial organizations of public administration.eng
dc.description.abstract-translatedZvyšování kvality produkce patří mezi cíle řízení každé organizace, ať už produkcí jsou míněny výrobky nebo poskytování služeb. Kvalitnější produkce se projeví např. jako získání konkurenční výhody na trhu, nebo jako efektivní správa území, vracející se zákazník, občan spokojený se službami veřejné správy apod. Řízení tedy usiluje o vyšší kvalitu a z toho vyplývající ziskovost v měřítku finančním i nefinančním. Požadavek zvyšování kvality je součástí definovaných standardů, komplexních metod a nástrojů pro řízení kvality. Veřejnou správu je však nutné vnímat ze dvou úhlů, na jednu stranu se jedná o veřejnou správu jako celek, dále je nutno vnímat jednotlivé dílčí organizace a jejich poskytování služeb. Nahlížíme-li na veřejnou správu jako celek, pak požadavek zvyšování kvality a uplatňování metod kvality je deklarován strategickými dokumenty nebo je prezentován v rámci „Národních konferencí kvality ve veřejné správě“. Zároveň jsou realizovány ucelené projekty jako např. „Procesní modelování vybraných agend veřejné správy“. Nahlížíme-li na veřejnou správu jako na soubor dílčích (malých) organizací, pak při vlastním poskytování veřejné služby je požadavek kvality deklarován, nicméně často není podepřen systémovým přístupem. Příspěvek se zabývá implementací principů kvality při poskytování veřejných služeb dílčími organizacemi veřejné správy.cze
dc.eventCurrent Trends in Public Sector Research (21.01.2016 - 22.01.2016)eng
dc.formatp. 406-414eng
dc.identifier.isbn978-80-210-8082-9eng
dc.identifier.issneng
dc.identifier.obd39877688eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/67210
dc.identifier.wos000379382400050eng
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDSGS_2016_023/Ekonomický a sociální rozvoj v soukromém a veřejném sektorueng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherMasarykova univerzitaeng
dc.relation.ispartofProceedings of the 20th International Conference Current Trends in Public Sector Researcheng
dc.relation.publisherversionhttps://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/798
dc.rightsopen accesseng
dc.subjectpublic administrationeng
dc.subjectpublic serviceseng
dc.subjectquality managementeng
dc.subjectquality principleseng
dc.subjectveřejná správacze
dc.subjectveřejné služby. management kvality, principycze
dc.subjectkvalitycze
dc.titleImplementation of Quality Principles for Public Services Providingeng
dc.title.alternativeImplementace principů kvality při poskytování veřejných služebcze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Simonova_Novak.pdf
Velikost:
924.5 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format