Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Emulating UK’ Fully Fledged Entrepreneurial Universities

Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorOdei, Samuel Amponsahcze
dc.contributor.authorProkop, Viktorcze
dc.contributor.authorStejskal, Jancze
dc.date.accessioned2018-02-27T03:02:22Z
dc.date.available2018-02-27T03:02:22Z
dc.date.issued2017eng
dc.description.abstractUniversities have since time immemorial contributed to their local economies by way of research and quality education, but in recent times their role is changing since they accepted their third mission of contributing to development (social and economic) and direct engagement in the economy by collaborating with industries and governments to create innovation. A crucial point in the flow of academic research results to the entrepreneurial stage is the transfer of knowledge emanating from tertiary educational institutions to the economy. Academic spin offs play an enormous role in this regard. Spin-offs firms transfer new research outcomes from universities and other higher educational institutions into direct commercial worth. Academic entrepreneurship has been embraced the world over due to the contributions it can make by way of reducing unemployment, boosting up economic growth and impacting significantly to the knowledge-base of the economy. The main aim of this paper is to assess the best practices behind the entrepreneurial activities of universities in the United Kingdom, how they engage and collaborate with industries by way of technology transfer and offer suggestions on how transitional universities can tap into their experiences. This paper has been able to demonstrate that the concept of universities engaging in entrepreneurial activities is novel among universities in Eastern Europe and other developing countries. Universities in developing countries have less engagement with industries, but their UK counterparts have longed engaged with industries and contributed to their regional economies.eng
dc.description.abstract-translatedUniverzity přispívají k rozvoji ekonomik a to především prostřednictvím vzdělávání obyvatelstva a výzkumem. V současné době se výrazně mění jejich mise, obohacuje se o aktivní podnikatelskou roli, která směřuje k transfer poznatků za úplatu. Konkrétně jde o přímé zapojení do spolupráce s podniky při tvorbě inovací. Cílem příspěvku je prezentovat příklady dobré praxe z reality UK a srovnat možnosti fungování podnikatelských univerzit v UK a ve východní Evropě.cze
dc.event6th Central European Conference in Regional Science (20.09.2017 - 22.09.2017, Banská Bystrica)eng
dc.formatp. 198-207eng
dc.identifier.isbn978-80-557-1335-9eng
dc.identifier.obd39879395eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/69983
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDGA17-11795S/Modelování dynamiky determinantů národní a regionální produktivity založené na znalostních a kooperačních efektecheng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherUniverzita Mateja Bela v Banskej Bystricieng
dc.relation.ispartofEngines of Urban and Regional Developmenteng
dc.rightspouze v rámci univerzityeng
dc.subjectEntrepreneurial universitieseng
dc.subjectspin-offseng
dc.subjectknowledge-baseeng
dc.subjecteconomyeng
dc.subjectgovernmenteng
dc.subjectinnovationeng
dc.subjectpodnikatelské univerzitycze
dc.subjectspin-offcze
dc.subjectznalostní bázecze
dc.subjectekonomikacze
dc.subjectvládacze
dc.subjectinnovacecze
dc.titleEmulating UK’ Fully Fledged Entrepreneurial Universitieseng
dc.title.alternativeEmulace plnohodnotných podnikatelských univerzit v UKcze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
CERS_30.pdf
Velikost:
353.95 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format