Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Návrh výpočtu propustné výkonnosti traťového úseku v krizových situacích

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Novák, Ladislav

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Článek řeší novým způsobem výpočet propustné výkonnosti traťového úseku. Na základě rozsáhlých statistických šetření autor dokazuje, že dobu jizdy tj v traťovém úseku je možno považovat za náhodnou proměnnou s Erlangovýrn rozdělením. Aplikuje pravidlo o 6o mezi minimální a maximální hodnotou náhodné proměnné normálně rozložené na rozdělení Erlangovo. Zároveň zavádí pojem "koeficient polohy středni hodnoty" tohoto rozděleni, který určuje v závislosti na minimální době jízdy i velikost a polohu střední hodnoty doby jízdy. Statisticky dokazuje, že tento koeficient má konstantní hodnotu. Na základě tohoto důkazu odvozuje potom i vztahy pro výpočet parametrů a, b Erlangova rozděleni, které využívá při simulaci provozu. Hodnota minimální doby jízdy je zjišťována pro maximální výkon zvoleného hnacího vozidla na základě pohybové rovnice vlaku. Funkčnost a praktickou použitelnost dokumentuje zpracovaný rozsáhlý počítačový program umožňující výpočty propustné výkonností dokreslovat charakteristikami hromadné obsluhy respektive simulací provozu.

Popis

Klíčová slova

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By