Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
The Effect of Managerial Sentiment on Market-to-Book Ratio

ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorMyšková, Renátacze
dc.contributor.authorHájek, Petrcze
dc.date.accessioned2017-05-11T11:15:49Z
dc.date.available2017-05-11T11:15:49Z
dc.date.issued2016eng
dc.description.abstractTo be able to properly evaluate the financial performance of the company, not only that we need financial statements, but it is also necessary to provide all stakeholders with further details. In this context, corporate management is increasingly focused on improving the structure and volume of the information contained in annual reports in order to strengthen the company's position among all stakeholders. This article aims to assess the impact of the information published in annual reports of companies on the market value of the shares in the context of the financial value of the enterprise. Considering that from the investor's perspective an investment is assessed in relation to the intrinsic value of the share, a balance model was elected that uses historical prices while being based on information contained in the financial statements. We find inverse effects for negative and positive word lists. Notably, we show that the net optimism in annual reports is perceived positively with stakeholders.eng
dc.description.abstract-translatedPro správné vyhodnocení výkonnosti společnosti, jejího finančního zdraví a postavení na trhu nepostačují pouze finanční výkazy, ale je nutné poskytnout všem zúčastněným stranám další, doplňující informace. V této souvislosti se podnikový management stále vice soustřeďuje na zlepšení struktury a objemu informací obsažených ve výročních zprávách, a to s cílem posílit pozici společnosti u všech stakeholders. Cílem článku je posoudit vliv informací zveřejňovaných ve výročních zprávách společností na tržní hodnotu akcií v kontextu s účetní hodnotou podniku a s jejich dividendovou politikou. Vzhledem k tomu, že z pohledu investora je investice posuzována v návaznosti na vnitřní hodnotu akcie, byl zvolen model, který využívá historické ceny a opírá se o údaje obsažené v účetních výkazech, a to bilanční model založený na účetní hodnotě akcie. Dále byly vybrány ukazatele fundamentální analýzy Book value per share, Enterprice value, Earnings per Share, Return on Equity, Debt ratio, Payout ratio a ukazatel Beta a dosažené hodnoty byly vyhodnoceny společně se sentimentem s pomocí bag-of-words. Vliv dividendové politiky společnosti byl sledován v návaznosti na teze o informačním obsahu dividend a teze o zákaznickém efektu dividend, s akcentem na faktory subjektivní, spočívající především v preferencích a názorech akcionářů společnosti a jejích manažerů. Vzhledem k řešené problematice je významná asymetrie informací. Podle tzv. teorie signálu (signalling theory) mají manažeři včasnější informace o reálné hodnotě a potenciálu podniku než ostatní stakeholders, přičemž jedním z nástrojů, jak sdělit interní informace trhu, je vyplácení dividend. Dále byl ověřován společně se sentimentem s pomocí bag-of-words předpoklad, že dividendová politika podpořená dalšími informacemi obsaženými ve výročních zprávách může poskytnout investorům představu o budoucí ziskovosti, což se odrazí v tržní hodnotě akcií a ve změně market-to-book-ratio.cze
dc.formatp. 498-513eng
dc.identifier.issn1648-4460eng
dc.identifier.obd39877814eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/67653
dc.identifier.wos000391160800013
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDGA16-19590S/Analýza témat a sentimentu vícenásobných textových zdrojů pro finanční rozhodováníeng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.relation.ispartofTransformations in Business and Economics, volume 15, issue: 2A (38A)eng
dc.relation.publisherversionhttp://www.transformations.knf.vu.lt/38a
dc.rightsPouze v rámci univerzityeng
dc.subjectManagerial sentimenteng
dc.subjectstock marketeng
dc.subjectMarket-to-Book-ratioeng
dc.subjectdividend policyeng
dc.subjectfundamental analyseseng
dc.subjectbag-of-wordseng
dc.subjectmanažerský sentimentcze
dc.subjectakciový trhcze
dc.subjectMarket-to-Book-ratiocze
dc.subjectdividendová politika fundamentální analýzacze
dc.subjectbag-of-wordscze
dc.titleThe Effect of Managerial Sentiment on Market-to-Book Ratioeng
dc.title.alternativeVliv manažerského sentimentu na ukazatel Market-to-Book Ratiocze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Myskova and Hajek - final.pdf
Velikost:
656.87 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format