Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Eseje jako nástroj k identifikaci a formování profesního sebepojetí studentů učitelství

ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorSpilková, Vladimíracze
dc.contributor.authorZitková, Helenacze
dc.date.accessioned2025-10-07T10:06:50Z
dc.date.issued2024cze
dc.description.abstractVýzkumná studie je věnována profesnímu sebepojetí studentů na cestě k učitelství. Jejím cílem je objasnit, jakým způsobem studenti / budoucí učitelé přemýšlejí o sobě v roli učitele, jaké konkrétní představy o sobě jako o učiteli mají. V úvodní části studie jsou prezentována teoretická východiska, zejména jsou vymezeny základní pojmy – profesní sebepojetí, profesní identita, profesní Já – a vztahy mezi nimi. Cílem výzkumného šetření je prozkoumat profesní sebepojetí budoucích učitelů v závěru bakalářského studia a identifikovat, co toto profesní sebepojetí sytí.cze
dc.description.abstract-translatedThis research study focuses on the professional self-concept of students as they progress towards becoming teachers. It aims to clarify how students/future teachers perceive themselves in the role of a teacher, and what specific notions they hold about their identity as a teacher. The initial phase of the study entails presenting the theoretical framework, with a particular focus on key concepts such as professional self-concept, professional identity, and professional self, while also delineating the relationships between them. The primary objective of the research is to investigate the professional self-concept of prospective teachers at the end of their undergraduate studies and to identify the factors that shape this professional self-concept.eng
dc.formatp. 13-38cze
dc.identifier.doi10.14712/23362189.2024.3974cze
dc.identifier.issn0031-3815cze
dc.identifier.obd39890047cze
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/86012
dc.language.isoczecze
dc.peerreviewedyescze
dc.publicationstatuspostprintcze
dc.relation.ispartofPedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, volume 74, issue: 1cze
dc.relation.publisherversionhttps://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/3974cze
dc.rightsPouze v rámci univerzitycze
dc.subjectprofesní sebepojetícze
dc.subjectstudenti učitelstvícze
dc.subjectvzdělávání budoucích učitelůcze
dc.subjectreflektivní psanícze
dc.subjectesejcze
dc.subjectkvalitativní výzkumcze
dc.subjectprofessional self-concepteng
dc.subjectstudent teacherseng
dc.subjectfuture teacher educationeng
dc.subjectreflective writingeng
dc.subjectessayeng
dc.subjectqualitative researcheng
dc.titleEseje jako nástroj k identifikaci a formování profesního sebepojetí studentů učitelstvícze
dc.title.alternativeEssays as a Tool for Identifying and Shaping Professional Self-concept of Teacher Studentseng
dc.typearticlecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
3974-Text_clanku-19749-1-10-20240906_(2).pdf
Velikost:
245.16 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format