Publikace: Eseje jako nástroj k identifikaci a formování profesního sebepojetí studentů učitelství
ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprint| dc.contributor.author | Spilková, Vladimíra | cze |
| dc.contributor.author | Zitková, Helena | cze |
| dc.date.accessioned | 2025-10-07T10:06:50Z | |
| dc.date.issued | 2024 | cze |
| dc.description.abstract | Výzkumná studie je věnována profesnímu sebepojetí studentů na cestě k učitelství. Jejím cílem je objasnit, jakým způsobem studenti / budoucí učitelé přemýšlejí o sobě v roli učitele, jaké konkrétní představy o sobě jako o učiteli mají. V úvodní části studie jsou prezentována teoretická východiska, zejména jsou vymezeny základní pojmy – profesní sebepojetí, profesní identita, profesní Já – a vztahy mezi nimi. Cílem výzkumného šetření je prozkoumat profesní sebepojetí budoucích učitelů v závěru bakalářského studia a identifikovat, co toto profesní sebepojetí sytí. | cze |
| dc.description.abstract-translated | This research study focuses on the professional self-concept of students as they progress towards becoming teachers. It aims to clarify how students/future teachers perceive themselves in the role of a teacher, and what specific notions they hold about their identity as a teacher. The initial phase of the study entails presenting the theoretical framework, with a particular focus on key concepts such as professional self-concept, professional identity, and professional self, while also delineating the relationships between them. The primary objective of the research is to investigate the professional self-concept of prospective teachers at the end of their undergraduate studies and to identify the factors that shape this professional self-concept. | eng |
| dc.format | p. 13-38 | cze |
| dc.identifier.doi | 10.14712/23362189.2024.3974 | cze |
| dc.identifier.issn | 0031-3815 | cze |
| dc.identifier.obd | 39890047 | cze |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10195/86012 | |
| dc.language.iso | cze | cze |
| dc.peerreviewed | yes | cze |
| dc.publicationstatus | postprint | cze |
| dc.relation.ispartof | Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, volume 74, issue: 1 | cze |
| dc.relation.publisherversion | https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/3974 | cze |
| dc.rights | Pouze v rámci univerzity | cze |
| dc.subject | profesní sebepojetí | cze |
| dc.subject | studenti učitelství | cze |
| dc.subject | vzdělávání budoucích učitelů | cze |
| dc.subject | reflektivní psaní | cze |
| dc.subject | esej | cze |
| dc.subject | kvalitativní výzkum | cze |
| dc.subject | professional self-concept | eng |
| dc.subject | student teachers | eng |
| dc.subject | future teacher education | eng |
| dc.subject | reflective writing | eng |
| dc.subject | essay | eng |
| dc.subject | qualitative research | eng |
| dc.title | Eseje jako nástroj k identifikaci a formování profesního sebepojetí studentů učitelství | cze |
| dc.title.alternative | Essays as a Tool for Identifying and Shaping Professional Self-concept of Teacher Students | eng |
| dc.type | article | cze |
| dspace.entity.type | Publication |
Soubory
Původní svazek
1 - 1 z 1
Načítá se...
- Název:
- 3974-Text_clanku-19749-1-10-20240906_(2).pdf
- Velikost:
- 245.16 KB
- Formát:
- Adobe Portable Document Format