Publikace: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v ročníkově smíšené třídě
Diplomová práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Mužíková, Kateřina
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tématem diplomové práce je vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v ročníkově smíšené třídě. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a empirickou. Teoretická část seznamuje se základní terminologií, rozdělením speciálních vzdělávacích potřeb, podpůrných opatření a popisem práce pedagogických pracovníků podílejících se na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V neposlední řadě se také věnuje aktuálnímu tématu problematiky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejímu legislativnímu a institucionálnímu vymezení. Cílem praktické části je zjistit,
jak probíhá práce pedagogů a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v ročníkově smíšené třídě. Pro získávání dat je využit kvalitativní přístup s kombinací metod hloubkového rozhovoru a zúčastněného pozorování.
Popis
Klíčová slova
speciální vzdělávací potřeby, ročníkově smíšená třída, podpůrná opatření, special education needs, multi-grade classroom, supportive measures