Publikace: Komplexní restaurování dvou barokních olejomaleb na plátně
ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou a transparentní rentoaláž malířských děl na plátně, historie, materiály, metody
Diplomová práceopen accessNačítá se...
Datum
Autoři
Medová, Dominika
Název časopisu
ISSN časopisu
Název svazku
Nakladatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Diplomová práce představuje komplexní restaurátorský zásah včetně podrobných průzkumů na dvou barokních podobiznách ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou. Jedná se o olejomalby na lněném plátně, jejichž autoři nejsou známí. První zobrazuje pravděpodobně Marii Antonii z Questernbergu a pochází zřejmě z druhé poloviny 18. století. Druhé dílo představuje Marii Konstanci z Lambergu a lze jej zařadit do druhé poloviny 17. století. Na tomto díle byla provedena transparentní rentoaláž pomocí hedvábné krepeliny a adheziva BEVA 371 Film, z důvodu historicky významného nápisu na rubu díla. Druhá část diplomové práce se věnuje rentoaláži malířských děl na plátně pomocí transparentních materiálů. Shromažďuje informace o vývoji transparentní rentoaláže, o materiálech a metodách používaných v praxi. Představuje literaturu a publikované články související s tématem a může pomoci při výběru vhodné metody transparentní rentoaláže při restaurování malířských děl.
Popis
Klíčová slova
zámek Jaroměřice nad Rokytnou, Marie Antonie z Questernbergu, Marie Konstancie z Lambergu, barokní portrét, restaurování, malba na plátně, závěsný obraz, olejomalba, transparentní rentoaláž, tkanina ze skelných vláken, Glass-fiber, polyamidová tkanina z jednovlákenných nití, polyamidová tkanina z vícevlákenných nití, polyesterová tkanina z jednovlákenných nití, polyesterová tkanina z vícevlákenných nití PeCap, Stabiltex, Tetex, Polymon, hedvábná krepelina, BEVA 371, BEVA 371 Film, Plextol 500, zajištění barevné vrstvy, čištění, konsolidace barevné vrstvy, strip-lining, tmelení, retuše, Jaroměřice nad Rokytnou Chateau, Marie Antonie z Questernbergu, Marie Constance z Lambergu, baroque portrait, restoration, canvas painting, easel painting, oil painting, transparent lining, Glass-fiber fabric, Polyamid monofilament fabric, Polyamid polyfilament fabric, Polyester monofilament fabric, Polyester polyfilament fabric, PeCap, Stabiltex, Tetex, Polymon, silk crepe, BEVA 371, Plextol 500, facing, cleaning, consolidantion of paint layer, strip-lining, filling, retouching