Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Seasonal analysis of total premiums written of the motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016 from the marketing perspective

ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorEisenhammerová, Monikacze
dc.contributor.authorChocholáč, Jancze
dc.date.accessioned2018-02-27T03:36:49Z
dc.date.available2018-02-27T03:36:49Z
dc.date.issued2017eng
dc.description.abstractThe insurance sector is in many ways unique, because insurance companies must use specific marketing tools to satisfy their customers and insurance companies have with customer’s long-term relationships. Insurance companies must continuously monitor the insurance market, especially type of demand for insurance products and customer requirements. The number of registered vehicles in the Czech Republic is annually increasing, which causes an increase of total premiums written of the motor third party liability insurance and insurance companies must monitor this insurance product and analyse demand for it. The aim of this article is to analyse the seasonality of total premiums written of motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016.eng
dc.description.abstract-translatedSektor pojišťovnictví je v mnoha ohledech jedinečný, protože pojišťovny musí používat specifické marketingové nástroje, aby uspokojily své zákazníky a budovaly s nimi dlouhodobé vztahy. Pojišťovny musí průběžně sledovat pojistný trh, zejména druh poptávky po pojistných produktech a měnící se požadavky zákazníků. Počet registrovaných vozidel v České republice se každoročně zvyšuje, což způsobuje nárůst celkového předepsaného pojistného z pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, proto musí pojišťovny sledovat tento pojistný produkt a analyzovat jeho poptávku. Cílem tohoto článku je analyzovat sezónnost celkového předepsaného pojistného z pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla v České republice v letech 2000-2016.cze
dc.formatp. 57-63eng
dc.identifier.issn1335-4205eng
dc.identifier.obd39878973eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85037744498
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/70254
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.relation.ispartofKomunikácie: Communications (Scientific Letters of the University of Žilina), volume 19, issue: 4eng
dc.rightspouze v rámci univerzityeng
dc.subjectnon-life insuranceeng
dc.subjectmotor third party liability insuranceeng
dc.subjectseasonal analysis of time serieseng
dc.subjectHenderson moving average filtereng
dc.subjectneživotní pojištěnícze
dc.subjectpojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidlacze
dc.subjectanalýza sezónnosti časových řadcze
dc.subjectHendersonův filtr klouzavého průměrucze
dc.titleSeasonal analysis of total premiums written of the motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016 from the marketing perspectiveeng
dc.title.alternativeAnalýza sezónnosti celkového předepsaného pojistného z pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla v České republice v letech 2000-2016 z marketingového hlediskacze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
Clanek.pdf
Velikost:
368.18 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format