Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Der Daltonplan - ein aktuelles Modell für Förderung selbstständigen und eigenverantwortlichen Lerners und Arbeitens an der Sekundarschule

Článekpeer-reviewedpublished
dc.contributor.authorPopp, Susanne
dc.date.accessioned2009-03-12T16:07:35Z
dc.date.available2009-03-12T16:07:35Z
dc.date.issued2003
dc.description.abstractObsáhlá studie Susanne Popp, která patří v současnosti k hlavním znalcům problematiky daltonského plánu v Evropě, se zabývá celkovým zhodnocením dosavadních zkušeností s organizováním škol (především druhého stupně) podle daltonského plánu. Po úvodních historických pasážích, popisujících vznik a vývoj daltonského plánu a jeho rozšiřování v průběhu 20. století se autorka věnuje objasnění principu pedagogické koncepce tvůrkyně daltonského plánu H. Parkhurstové, totiž svobodu, spoluprací a samostatností. Pro nás je zajímavé, že se autorka nevyhnula ani československým zkušenostem s daltonskýn plánem v meziválečném období. Na základě vlastních šetření autorka popisuje praktickou realizaci některých organizačních forem v současných školách a uvádí jejich pedagogické efekty v rámci školní výchovy a vzdělávání. V závěru se autorka věnuje možnostem uplatnění daltonského plánu v perspektivních úvahách o budoucnosti evropského školství a dospívá k názoru, který koresponduje s názory předních tvůrců modelu efektivní školy (K. Both, P. Salin, H. von Hentig): jde o stálou aktuálnost daltonského plánu a jeho využívání pro naplnění současných a perspektivních úkolů a cílů školy.cze
dc.formatp. 243-262eng
dc.format.extentcze
dc.format.mimetypecze
dc.identifierUniverzitní knihovna (studovna)cze
dc.identifier.issn1211-6629
dc.identifier.issn1211-6629
dc.identifier.signature47334
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/32550
dc.language.isoger
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublishedeng
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.relation.ispartofScientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 8 (2002)eng
dc.rightscze
dc.subjectreformní pedagogikacze
dc.subjectdaltonský pláncze
dc.subjectškolské systémycze
dc.subjectevropská výchovacze
dc.subjectpedagogické směrycze
dc.titleDer Daltonplan - ein aktuelles Modell für Förderung selbstständigen und eigenverantwortlichen Lerners und Arbeitens an der Sekundarschuleger
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory