Publikace: Der Daltonplan - ein aktuelles Modell für Förderung selbstständigen und eigenverantwortlichen Lerners und Arbeitens an der Sekundarschule
Článekpeer-reviewedpublished| dc.contributor.author | Popp, Susanne | |
| dc.date.accessioned | 2009-03-12T16:07:35Z | |
| dc.date.available | 2009-03-12T16:07:35Z | |
| dc.date.issued | 2003 | |
| dc.description.abstract | Obsáhlá studie Susanne Popp, která patří v současnosti k hlavním znalcům problematiky daltonského plánu v Evropě, se zabývá celkovým zhodnocením dosavadních zkušeností s organizováním škol (především druhého stupně) podle daltonského plánu. Po úvodních historických pasážích, popisujících vznik a vývoj daltonského plánu a jeho rozšiřování v průběhu 20. století se autorka věnuje objasnění principu pedagogické koncepce tvůrkyně daltonského plánu H. Parkhurstové, totiž svobodu, spoluprací a samostatností. Pro nás je zajímavé, že se autorka nevyhnula ani československým zkušenostem s daltonskýn plánem v meziválečném období. Na základě vlastních šetření autorka popisuje praktickou realizaci některých organizačních forem v současných školách a uvádí jejich pedagogické efekty v rámci školní výchovy a vzdělávání. V závěru se autorka věnuje možnostem uplatnění daltonského plánu v perspektivních úvahách o budoucnosti evropského školství a dospívá k názoru, který koresponduje s názory předních tvůrců modelu efektivní školy (K. Both, P. Salin, H. von Hentig): jde o stálou aktuálnost daltonského plánu a jeho využívání pro naplnění současných a perspektivních úkolů a cílů školy. | cze |
| dc.format | p. 243-262 | eng |
| dc.format.extent | cze | |
| dc.format.mimetype | cze | |
| dc.identifier | Univerzitní knihovna (studovna) | cze |
| dc.identifier.issn | 1211-6629 | |
| dc.identifier.issn | 1211-6629 | |
| dc.identifier.signature | 47334 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10195/32550 | |
| dc.language.iso | ger | |
| dc.peerreviewed | yes | eng |
| dc.publicationstatus | published | eng |
| dc.publisher | Univerzita Pardubice | cze |
| dc.relation.ispartof | Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 8 (2002) | eng |
| dc.rights | cze | |
| dc.subject | reformní pedagogika | cze |
| dc.subject | daltonský plán | cze |
| dc.subject | školské systémy | cze |
| dc.subject | evropská výchova | cze |
| dc.subject | pedagogické směry | cze |
| dc.title | Der Daltonplan - ein aktuelles Modell für Förderung selbstständigen und eigenverantwortlichen Lerners und Arbeitens an der Sekundarschule | ger |
| dc.type | Article | eng |
| dspace.entity.type | Publication |