Digitální knihovnaUPCE
 

Series C, Faculty of Humanities

Stálý URI pro tuto komunituhttps://hdl.handle.net/10195/38149

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 14
  • Článekpeer-reviewedpublished
    "Pen, Pencil and Poison" Wilde-stylea lecture
    (Univerzita Pardubice, 2003) Kaylor, Michael M.
    V tomto příspěvku je prezentován nový pohled na Wildeův román Obraz Doriana Graye, který poprvé vyšel už v roce 1891 a který se do té doby stal již klasickým tématem mnoha diskusí mezi čtenáři i kritiky. Autor se pokouší skloubit historický přístup (v tomto případě vysvětlení, jak se román stal překážkou ve vztahu Wildea a Patera) a literární rozbor některých částí románu tak, aby byl dán do kontextu s Pasterovým dílem Renesance, zvláště pak s esejí Leonardo da Vinci. Úvodní část je představením dekadentních významových rovin románu, zvláště pak vztahu mezi Wildem a Paterem. Další část je věnována výjimečně temným stránkám Dorianovy osobnosti a vyústí v diskusi o Wildeoho vztahu k Paterovi, jak je reflektován ve výběru knih, které Wilde četl ve vězení.
  • Článekpeer-reviewedpublished
    Reflection of educational aims in LSP syllabi
    (Univerzita Pardubice, 2003) Koblížková, Andrea
    The paper deals with traditional problem of ESP courses - big discrepancies in standards and competences of first year students at universities, which to a large degree restricts learning processes. Educational objectives are illustrated on an example of business English course for the students of the Faculty of Economics and Administration at University of Pardubice. As a possible way of improving the situation it gives an overview of educational objectives based on learning domains and practical examples of their application. Consequently derived key words are employed as a scheme for reviewing the syllabus and can provide the teachers with a checklist possibly functioning as criteria for evaluation and feedback.
  • ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    "Tempting suggestible young men"pater, pedagogy, pederasty
    (Univerzita Pardubice, 2005) Kaylor, Michael M.
    Článek hodnotí biografické a textové materiály z oblasti viktoriánské pederastické pedagogiky Waltera Patera, profesora Oxfordské university, spisovatele a kritika estetiky. Důraz je kladen zejména na metodu, kterou používá v románu "Marius the Epicurean" pro výklad splynutí pederastie a pedagogiky a vliv takového splynutí na svého studenta a pozdějšího přítele Geralda Manley Hopkinse, jednoho z předních viktoriánských básníků, jehož "Epithalamion" poskytuje nejobsažnější výklad Paterovy propracované a dekadentní pedagogiky.
  • ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Learning to teachinvestigating trainees' preconceptions
    (Univerzita Pardubice, 2001) Píšová, Michaela; Černá, Monika
    V posledních desetiletích je v rámci hledání efektvních modelů přípravy učitelů stále větší pozornost věnována tzv. prekoncepcím, studentovu specifickému a individuálnímu pojetí výuky, které se utváří v průběhu jeho školní docházky. Toto pojetí pak funguje jako filtr, prostřednictvím kterého jsou interpretovány nové poznatky a zkušenosti získávané v průběhu učitelské přípravy. Stať uvádí výsledky šetření zaměřeného na identifikaci těchto prekoncepcí, které bylo provedeno jakou součást bakalařského studijního oboru učitelství anglického jazyka.
  • ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Multiculturalisma form of national identity
    (Univerzita Pardubice, 2001) Skořepa, Hynek
    Studie "Multiculturalism: a form of National Identity" zkoumá multikulturalismus a jeho proměny v australské společnosti. V první části poukazuje studie na to, že multikusturalismus jako systematická a pečlivě vypracovaná vládní politika začal být v Austrálii prosazován koncem 70. let. Cílem této politiky bylo usnadit integraci kulturně a etnicky různorodých přistěhovalců do převládající anglo-australské kultury. V 80. a 90. letech se obsah multikulturalismu mění, neboť tento pojem začíná definovat také australskou národní identitu. Ta totiž, na což poukazuje druhá část studie, není už chápána jen ve smyslu úzce anglo-australském, nýbrž skutečně multikulturálně, takže se každý australský občan může stát "pravým Australanem", aniž by musel být "Australanem typickým". Třetí část studie se zabývá srovnáním Austrálie s jinými státy (např. s Německem či s Francií) a s jejich přístupem k této problematice. Z tohoto srovnání zřetelně vyplývají výhody multikulturálního přístupu při spravování enticky a kulturně různorodé společnosti.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Reflection of Rogerian psychotherapy in communicative language teaching
    (Univerzita Pardubice, 2001) Roebuck, Olga
    Tato práce se zabývá odrazem rogeriánská psychoterapie ve výuce jazyků, hlavně v takzvaném komunikativním přístupu. Oba koncepty, rogeriánská psychoterapie i komunikativní přístup ve výuce jazyků, jsou nejprve teoreticky rozebrány, potom následuje analýza odrazu obou konceptů, která je podložena výzkumem.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    "Beautiful dripping fragments" a whitmanesque reading of Hopkins's Epithalamion
    (Univerzita Pardubice, 2001) Kaylor, Michael M.
    Článek je pobrobným rozborem básně Epithalamion viktoriánského básníka Gerharda Manley Hopkinse. Báseň je obvykle pokládána pouze za zlomek, avšak autor článku dokazuje, že whitmanovské čtení Epithalamionu odhaluje smyslný podtext, jež dává ucelený pohled na homosexuální orientaci básníka a zároveň na geniálnost, s níž se v básni prolíná umělecká obrazotvornost, smyslnost i kněžství tohoto jezuity. Epithalamion v této perspektivě je závažným zpochybněním dosavadních značně váhavých životopisných prací o Hopkinsovi.
  • ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Some thoughts about transfer of business strategy processes to tertiary educational institutions
    (Univerzita Pardubice, 1999) Píšová, Michaela
    Tématem příspěvku je problematika řízení terciálních vzdělávacích institucí v podmínkách dynamicky se měnícího externího i interního prostředí. Na základě analýzy zahraničních zkušeností prezentovaných v odborné literatuře a konfrontace výsledků této analýzy s reflexí vlastní praxe se příspěvek snaží najít odpověď na otázku, zda a do jaké míry lze i v terciálních vzdělávacích institucích aplikovat klasické principy strategického managementu.
  • Článekpeer-reviewedpublished
    Baudrillard, DeLillo, and a postmodern experience
    (Univerzita Pardubice, 2003) Skořepa, Hynek
    Cílem tohoto článku je analýza DeLillova románu White Noise a interpretace ve světle Bauldrillardova pohledu na problémy postmoderního člověka. Klíčovým termínem je pak Bauldrillardův výrok o ztrátě smyslu, tedy loss of meaning, a následném stavu melancholie. Jestliže DeLillo souhlasí s Bauldrillardem, že ve světe, kterému dominují media, je obtížné najít smysl života, nedochází pak ke stejně pesimistickým závěrům. Jeho postmoderní antihrdinové, i když zřídka, kdy, nacházejí útěchu v každodennosti.
  • Článekpeer-reviewedpublished
    James Kelman and working-class urban identity
    (Univerzita Pardubice, 2003) Roebuck, Olga
    Článek se zabývá otázkou kulturních reprezentací v literatuře, konkrétně vyjádřením kulturních identit v románech současného skotského autora Jamese Kelmana. Přestože Kelman může být chápán jako pokračovatel glassgowské dělnické literární tradice, jeho dílo se vyznačuje mnohými originálními prvky, například použitím jazyka. Tyto aspekty jsou v článku podrobeny detailní analýze.