2003/09 Scientific papers, Series B
Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/38180
Procházet
20 výsledky
Search Results
Článekpeer-reviewedpublished Otevřený přístup Estimation of the profit impact on the incumbent postal operators for different scenarios of leberalisation(Univerzita Pardubice, 2004) Průša, Petr; Švadlenka, LiborThe paper give one from possible way of kvantification stroke of liberalization postal sector on current postal operator. With respect to lack relevant information is analyse sight on current postal operator in frames EU. By obtaining needed data would be possible apply also on postal sector CR. From those analyses is evident, that European commission passing successive liberalization of postal sector EU would have not peril current postal operator dealt incidence onwards takings growth and dealt incidence going takings advantage of current national postal operators on competition.Článekpeer-reviewedpublished Otevřený přístup Strukturní a fázové analýzy svarového spoje bainitické kolejnicové oceli(Univerzita Pardubice, 2004) Schmidová, EvaPráce řeší problematiku vlivů dodatečné teplotní expozice heterogenních svarových rozhraní v souvislosti s nasazováním nového typu kolejnicového materiálu do železničního provozu - bainitické oceli pro lité komponenty srdcovek. Na základě provedených výpočtů a simulací lokálních změn koncentrací uhlíku byla provedena řada experimentálních prací. Jejich vyhodnocení umožnilo predikaci reálních degradačních mechanizmů svarových rozhraní v závislosti na konkrétních podmínkách aplikovaných výrobních postupů, popř. dodatečného zatížení.Článekpeer-reviewedpublished Otevřený přístup Modelling and simulation of working conditions of transport machines by using of autoregressive models(Univerzita Pardubice, 2004) Leitner, Bohuš; Máca, JaromírPaper is dealing with a new method of modelling and simulation of stationary and nonstationary processes. The method is based on description of processes by AutoRegressive Moving Average (ARMA) Models and their adaptive modifications. This paper presents possible application of ARMA models for modelling and simulation the real working process of typical working conditions of a truck.Článekpeer-reviewedpublished Otevřený přístup Increased costs resulting from track blocking in railway traffic(Univerzita Pardubice, 2004) Ježek, JindřichVýluková činnost je nezbytnou podmínkou pro zajištění provozuschopnosti železničních tratí, neboť technologie prací při údržbě a opravách železniční infrastruktury si vynucuje přerušování a omezování železničního provozu při jejich provádění. Z ekonomického hlediska je však nutné provádět výluky takovým způsobem, aby jejich negativní dopady na vlakovou dopravu, a tím i hospodaření železničního podniku, byly minimalizovány. Nesmí být nadměrně omezena nabídka přepravních služeb a jejich kvalita, stejně tak by nemělo docházet k enormnímu nárůstu nákladů na zajištění náhradní přepravy a jiná provozní opatření.Článekpeer-reviewedpublished Otevřený přístup Interoperabilita a zabezpečovací zařízení(Univerzita Pardubice, 2004) Lochman, LiborV letech 1996 a 2001 byly Evropskou komisí vydány Směrnice pro interoperabilitu na tratích evropského vysokorychlostního systému a návazně konvenčního transevropského systému. Na tyto Směrnice navázaly práce na Technických specifikacích interoperability (TSI), včetně specifikací sdělovacích a zabezpečovacích zařízení. Základním prvkem interoperability byl pro tuto oblast určen systém ERTMS - Evropský systém pro bezpečné řízení dopravy. Zejména v oblasti konvenčních tratí ovšem rozsah požadavků specifikaci ERTMS výrazně přesahuje s cílem udržení a perspektivního zajištění bezproblémové kompatibility mezi vozidly a železniční tratí. Aplikace TSI tak s sebou nese některé problémy, jimiž se bude příspěvek zabývat.Článekpeer-reviewedpublished Otevřený přístup Locating undesirable facilities(Univerzita Pardubice, 2004) Machalík, František; Machalíková, Jaroslava; Machalík, StanislavThe paper presents a way of solving the problem of locating facilities with possible undersirable effects on environment. The problem is transformed into a task of looking for solutions that are minimum based on three points of view: total costs, opposition of inhabitants, maximum individual disutility . A model was established in order to achieve this and a computer program was implemented. The results are presented in this paper.Článekpeer-reviewedpublished Otevřený přístup Utilization of induction-machine mathematical model for measuring technique(Univerzita Pardubice, 2004) Schejbal, Vladimír; Novák, Jaroslav; Gregora, StanislavČlánekpeer-reviewedpublished Otevřený přístup Estimation methods for weight criteria(Univerzita Pardubice, 2004) Kampf, RudolfZískat váhy kritérií od rozhodovatele přímo v numerické podobě je často velmi problematické. Proto je vhodné usnadnit rozhodovateli určení vah kritérií pomocí nějakého nástroje. Tímto nástrojem mohou být metody odhadu vah kritérií. Jedná se o postupy, které na základě subjektivních informací od rozhodovatele konstruují odhady vah. V uvedeném článku je výpočet proveden Saatyho metodou s následnou verifikační metodou Monte Carlo. Což představuje v podstatě novou metodu umožňující přesnější stanovení hodnot z podílových vah. Výpočet byl proveden s počítačovou podporou, s využitím vizuálního programovacího jazyku Delphi.Článekpeer-reviewedpublished Otevřený přístup The integration of air and rail transportscurrent situation and future perspective(Univerzita Pardubice, 2004) Bína, LadislavPříspěvek se zabývá problematikou integrace letecké a železniční dopravy, která vyžaduje realizaci železničních spojení na spádová letiště a napojení těchto letišť na zejména dálkovou železniční síť. Jsou uvedeny nutné vazby na související dopravní informatiku. Po uvedení a rozboru některých řešení této integrace v Evropě a ve světě je v závěru zmíněn i projekt tohoto řešení v ČR, který by řešil pozemní dopravu tohoto dynamicky se rozvíjejícího letiště.Článekpeer-reviewedpublished Otevřený přístup Assessment and control of quality in transport processes(Univerzita Pardubice, 2004) Molková, Tatiana; Mojžíš, VlastislavPříspěvek se zabývá problematikou hodnocení a řízení kvality v přemísťovacích procesech. Hodnocení kvality dopravy je možné provádět z hlediska zákazníka nebo dopravce . Pro realizaci přepravy je jedním z nejdůležitějších kritérií čas přepravy. Při realizaci konkrétní přepravy se vyskytují kritická místa, ve kterých mohou vzniknout odchylky od deklarované kvality. Z tohoto důvodu je nutné dělat preventivní opatření, aby k odchylkám nedocházelo. Významným nástrojem k udržení kvality v přepravních procesech je systém řízení kvality, který vychází z cyklu kvality služeb. Hodnocení kvality přemísťovacích procesů je problémem multikriteriálním.