1998/04 Scientific papers, Series B
Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/38175
Procházet
31 výsledky
Search Results
Článek Status neznámý peer-reviewedpublished Semiadaptivní systémy veřejné dopravy a dopravní obsluha míst s nižší poptávkou(Univerzita Pardubice, 1999) Černá, Anna; Černý, JanČlánek se zabývá semiadaptivními systémy veřejné dopravy, a to dvou typů : S1 - bez linek, jízdních řádů a obligatorních zastávek, S2 - linky s obligatorními a fakultativními zastávkami, s jízdními řády s omezeným zpožděním. Prezentují se zde problémy využitelnosti a optimalizace.Článek Status neznámý peer-reviewedpublished Optimalizace periodické dopravní nabídky(Univerzita Pardubice, 1999) Černá, AnnaČlánek se zabývá různými aspekty optimalizace periodické dopravní nabídky : výběrem podsítě pro periodickou nabídku, optimalizací linek a jejich frekvencí, jízdními řády a nasazováním vozidel.Článek Status neznámý peer-reviewedpublished Quantifizierung der Externa des Verkehrs unter besonderer Berücksichtigung der Umwelt(Univerzita Pardubice, 1999) Mojžíš, Vlastislav; Molková, TatianaPříspěvek se zabývá vývojem dopravy od politicko hospodářských změn v bývalém Československu v roce 1989 resp. od vzniku České republiky v roce 1993 až do roku 1996. Vývoj dopravy v tomto období měl obdobný trend jako tomu už dříve bylo v zemích západní Evropy. Došlo k významnému poklesu přepravy a přepravních výkonů v železniční dopravě. Přesun na silniční dopravu se negativně projevil na zhoršení stavu životního prostředí. Orientační hodnoty škod v České republice jsou vyjádřeny formou externalit. V článku je také uvedena prognóza vývoje přepravy, přepravních výkonů a podílu jednotlivých druhů dopravy na přepravním trhu pro rok 2005.Článek Status neznámý peer-reviewedpublished Modell für die Sicherheitsanalyse eines Eisenbahnsicherungssystems(Univerzita Pardubice, 1999) Rástočný, KarolŠtrukturálna funkcia vyjadruje vzťahy medzi elementmi systému bez ohľadu na bezpečnosť systému. Naopak, stromom poruchových stavov možno opísať vplyv porúch na správania sa systému. Logická funkcia poruchových stavov je matematický zápis vyjadrujúci vzťah medzi základnými udalosťami a vrcholovou udalosťou. Vhodným prepojením týchto modelov možno vytvoriť model opisujúci vplyv porúch prvkov na bezpečnosť systému. Na základe znalosti logickej funkcie poruchových stavov sa dajú definovať bezpečnostné požiadavky na prvky systému, ktoré sú zviazané s jednotlivými základnými udalosťami, v zhode s požadovanou úrovňou bezpečnosti. Časovú závislosť správania sa systému možno vniesť do modelu ohodnotením základných udalostí pravdepodobnosťami ich výskytu. Strom poruchových stavov však nie je vhodný na modelovanie účinkov viacnásobných porúch na správanie sa systému. Za predpokladu určitých zjednodušení možno výskyt viacnásobných porúch v systéme modelovať Markovovým procesom.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Perspectives and objectives of freight traffic on Czech railways(Univerzita Pardubice, 1999) Řezníček, Bohumil; Šaradín, PavelČlánek popisuje současnou nabídku Českých drah v oblasti nákladní přepravy a hodnotí trendy k rozvoji této oblasti. Popisuje se zde také nová organizace prodeje služeb a aplikace marketingových nástrojů k dosažení cílů společnosti.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Analýza příčin defektů v návarech tramvajových kolejnic(Univerzita Pardubice, 1999) Schmidová, Eva; Beneš, LiborPráce obsahuje metalografické a chemické analýzy, podepřené naměřenými hodnotami mikrotvrdosti experimentálních návarů žlábkových kolejnic. Na základě souboru získaných dílčích výsledků usuzuje na příčiny a mechanismus vzniku pozorovaných defektů a s ohledem na sledované použití aplikované technologie pak obsahuje navrhovaná opatření v rámci celkového projektu zvyšování jakosti tramvajových kolejnic.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Dynamické vlastnosti regulačného hydrostatického pohonu pojazdu portálového žeriavu(Univerzita Pardubice, 1999) Turza, JozefPríspevok sa zaoberá náhradou elektrického regulačného pohonu pojazdu portálového žeriava asynchrónnym elektromotorom s kotvou nakrátko a regulačným hydrostatickým prevodom. Spracovaný je zjednodušený matematický model pohonu žeriava, uvedená je jeho náhradná štruktúra a uvedené sú niektoré výsledky simulácie tohoto modelu. Analýza modelu bola vykonaná za účelom overenia vybraných technických parametrov žeriava a tiež bolo overené chovanie pohonu pri zabudovaní jednoduchého proporcionálneho regulačného hydrogenerátora hydrostatického pohonu.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Obsluha územních celků osobní dopravou se zřetelem na externí náklady(Univerzita Pardubice, 1999) Polach, VlastimilNastoluje se zde problém výběru vhodného vozového parku pro regionální obsluhu veřejné dopravy. Při výběru podsystému (vlak, autobus, atd.) je nutno přihlédnout jak k záporným externalitám (ekologické dopady, nehody, zácpy), tak k ekonomickým a technickým aspektům. Těžkosti při identifikaci vnějších externalit jsou zde zmíněny také.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Řešení logistických center s vazbou na leteckou nákladní dopravu a letiště České republiky(Univerzita Pardubice, 1999) Bína, Ladislav; Mach, JosefPříspěvek obsahuje zejména nové údaje a úvahy týkající se koncepce rozvoje mezinárodního letiště Praha - Ruzyně se zaměřením na leteckou nákladní dopravu, zajištění funkce "hub" pro obsluhu dálkových linek a napojení letiště na celostátní a evropskou železniční síť s cílem zajistit integraci a doplňování těchto dvou druhů přeprav jak pro osobní, tak i pro nákladní přepravu.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Poznámka k spolehlivosti regionální dopravy(Univerzita Pardubice, 1999) Černý, JanČlánek se zabývá časovou spolehlivostí veřejné regionální dopravy. Je zde popsán obecný model GOP - 1[1] na síťových grafech.