Bakalářské práce / Bachelor's works KDS DFJP (Bc.)
Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/35367
Procházet
223 výsledky
Search Results
Bakalářská práce Otevřený přístup Analýza chování stavebních konstrukcí zohledňující změny/odchylky vzniklé při jejich realizaci(Univerzita Pardubice, 2024) Tomiška, Pavel; Řoutil, Ladislav; Suchánek, VladimírPráce se zabývá problematikou odchylek od projektové dokumentace při realizaci staveb analýzou skutečného chování vybrané stavební konstrukce z oblasti železobetonových konstrukcí a porovnává její chování dle původního návrhu a po provedení změn konstrukce.Bakalářská práce Otevřený přístup Studie přeložky železniční trati v úseku Krouna - Skuteč(Univerzita Pardubice, 2024) Král, Petr; Ševčík, Filip; Jacura, MartinTato bakalářská práce se zabývá studií možného vedení přeložky stávající železniční trati v úseku Krouna - Skuteč s cílem prověření možnosti zlepšení dopravní obslužnosti určených obcí v dotyčné oblastiBakalářská práce Otevřený přístup Studie realizace parkovacího domu u areálu Safari Park Dvůr Králové(Univerzita Pardubice, 2024) Dušek, Vlastimil; Lopour, Pavel; Borecký, VladislavBakalářská práce se zabývá návrhem vícepodlažního parkovacího domu pro osobní automobily u Safari Parku ve Dvoře Králové nad Labem, včetně napojení na stávající dopravní infrastrukturu a úprav okolí stavby pro bezbariérové užívání. Studie se rovněž zabývá návrhem nových parkovacích stání pro autobusy a úpravou stávající úrovňové křižovatky ulic Štefánikova a Na Špačáku. Projektová dokumentace je zpracována na úrovni studie s ohledem na stanovený charakter této bakalářské práce.Bakalářská práce Otevřený přístup Analýza problematiky dopravy v klidu v kontextu elektromobility se zaměřením na Hradecko-pardubickou aglomeraci(Univerzita Pardubice, 2024) Břicháčová, Barbora; Lopour, Pavel; Suk, AntonínTato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku elektromobility a dobíjecí infrastruktury v Hradecko-pardubické aglomeraci. Analyzuje současný stav infrastruktury, legislativní rámec a připravenost regionu na rostoucí počet elektromobilů. Součástí práce je dotazníkové šetření zaměřené na vnímání elektromobilů, zkušenosti s nimi a identifikaci hlavních překážek pro přechod na elektromobilitu.Bakalářská práce Otevřený přístup Návrh a posouzení integrovaného dálničního mostu o jednom poli(Univerzita Pardubice, 2024) Gabriel, Ondřej; Jiříček, Pavel; Drahorád, MichalBakalářská práce se zabývá návrhem a posouzením integrovaného dálničního mostu o jednom poli. Práce se zaměřuje na několik klíčových kritérií, která ovlivňují návrh a konstrukci mostu. Mezi hlavní kritéria patří eliminace kolizí se stávající konstrukcí, minimalizace omezení provozu, možnost etapizace výstavby a ekonomičnost. Teoretická část je zaměřena především na vyhodnocení a výběr vhodného variantního řešení a problematiku integrovaných mostů. Statický výpočet se soustředí na prokázání správnosti navržených rozměrů hlavních konstrukčních prvků mostu.Bakalářská práce Otevřený přístup Aplikovatelnost odpadních materiálů do prefabrikovaných betonových konstrukcí(Univerzita Pardubice, 2024) Zeman, Jiří; Suchánek, Vladimír; Bílý, PetrBakalářská práce je zaměřena na aplikovatelnost odpadních materiálů v prefabrikovaných betonových konstrukcích, s důrazem na porovnání vlastností přírodního kameniva a recyklovaného kameniva ze stavebních a demoličních odpadů. Práce rovněž analyzuje potenciální budoucí problémy spojené s nedostatkem přírodního kameniva a zkoumá alternativní suroviny. Jedním z klíčových aspektů je ochrana životního prostředí a využití odpadu jako druhotné suroviny pro stavební účely. Experimentální část této práce se soustředí na porovnání vlastností přírodního kameniva s druhotnými surovinami, které mohou mít srovnatelné vlastnosti. Tento výzkum zahrnuje jak destruktivní, tak nedestruktivní zkoušky, které umožňují přesné porovnání přírodního kameniva a potenciálních alternativních materiálů v kontextu stavebního inženýrství.Bakalářská práce Otevřený přístup Experimentální analýza vlivu různých typů vláken v konstrukčním vláknobetonu(Univerzita Pardubice, 2024) Bečica, Petr; Suchánek, Vladimír; Kosinka, FilipBakalářská práce se zabývá rešerší na téma vláknobetony, analýza současného stavu poznání v ČR a v zahraničí. Experimentální část se týká návrhu receptur s obsahem různých typů vláken, které jsou zkoušeny v čerstvém stavu - stanovení sednutí kužele, objemovou hmotnost a obsah vzduchu, ve ztvrdlém stavu se pak zkouší pevnost v tlaku, pevnost v tahu, stanovení kapacity absorbované energie, mrazuvzdornost. Na zkušebních tělesech proběhne též dlouhodobé sledování objemových změn od okamžiku uložení čerstvého betonu až do stáří několika týdnů.Bakalářská práce Otevřený přístup Mapování inženýrských sítí pomocí GPR(Univerzita Pardubice, 2024) Kölbl, Jiří; Borecký, Vladislav; Lopour, PavelBakalářská práce se zabývá možností využití georadaru při lokalizaci podzemních inženýrských sítí. V teoretické části jsou pospány základní principy a vlastnosti georadaru, metody práce, nastavení georadaru a je zde vypracována, na základě rešerše literatury, analýza současného použití GPR při lokalizaci inženýrských sítí. V praktické části se práce věnuje experimentálnímu měření na vybraném úseku ulice Národní v Trutnově. Součástí práce je vyhodnocení získaných dat a následné porovnání nalezené geometrické polohy inženýrských sítí se skutečnou polohou zaměřenou při pokládce inženýrských sítí.Bakalářská práce Otevřený přístup Železniční spojení Ostrava - Hlučín(Univerzita Pardubice, 2024) Reinold, Lukáš; Ševčík, Filip; Šobr, MichalBakalářská práce se zabývá studii možného vedení železniční tratě spojující města Ostrava a Hlučín. Cílem této práce bylo navrhnout dvě varianty možného vedení. Pro každou vytvořit výkresovou dokumentaci a technické zprávy.Bakalářská práce Otevřený přístup Zjednodušený statický přepočet mostní konstrukce v km 35,285, TÚ 1302 trati Chlumec nad Cidlinou - Miedzylesie (PKP) (mimo)(Univerzita Pardubice, 2024) Schmiedtová, Pavla; Culek, Bohumil; Šír, IvanPředmětem této bakalářské práce je zjednodušený statický přepočet mostní konstrukce. Konstrukce je nýtovaná bez mostovky, hlavní nosník je plnostěnný. Most převádí jednokolejnou železniční trať přes pozemní komunikaci a je situován v km 35,285 traťového úseku 1302 Chlumec nad Cidlinou - Miedzylesie (PKP) (mimo). Pro výpočet a posouzení byly použity platné české a evropské normy a metodický pokyn Správy železnic S5/1.