Digitální knihovnaUPCE

Vítejte v institucionálním repozitáři Univerzity Pardubice, který zajišťuje přístup a archivaci plných textů odborných článků, příspěvků ze sborníků, kvalifikačních prací a vybraných publikací vydávaných UPCE.

 

Nedávné příspěvky

Náhled
Bakalářská práceOtevřený přístup
Výroba a testování vzorků leteckých kompozitních materiálů v podmínkách DFJP UPCE
(Univerzita Pardubice, 2024) Filippov, Ruslan; Švanda, Pavel; Hůlek, Zdeněk
Tato bakalářská práce je zacílená na vytvoření způsobů výroby vzorků kompozitních materiálu a jejich následné odzkoušení v podmínkách Univerzity Pardubice, Dopravní fakulty Jana Pernera. Teoretická část popisuje kompozitní materiály, způsoby jejich výroby, druhy matric a pojiv, stanovení rozměru vzorku a parametrů pro provedení mechanické zkoušky a vyhodnocení výsledků měření vyrobených vzorků. Praktická část se zaměří na výrobu vzorků, provedení pevnostních zkoušek a vyhodnocení výsledků.
Náhled
Bakalářská práceOtevřený přístup
Teoretické využití technologických nástřiků při generálních opravách podvozků B737 ve společnosti CZECH AIRLINES TECHNICS, a.s.
(Univerzita Pardubice, 2024) Hönig, Jakub; Hůlek, David; Horálek, Pavel
Tato bakalářská práce se zaměřuje na technologické nástřiky v leteckém průmyslu, konkrétně na jejich využití při generálních opravách podvozků letounů typu Boeing 737. Práce se zabývá konstrukcí podvozků, druhy materiálů použitými v jejich konstrukci, povrchovými úpravami a speciálními technologiemi, jako jsou HVOF, pokovení zinkem/niklem, metoda Cold Spray a plazmové pokovování. Dále se věnuje environmentálním aspektům a změnám v průmyslu s ohledem na ochranu životního prostředí. Cílem práce je poskytnout ucelený přehled o této problematice a zhodnotit využití technologických nástřiků v údržbě letadlových podvozků.
Náhled
Bakalářská práceOtevřený přístup
Srovnávací analýza konvenčního ocasního rotoru vrtulníku a Fenestronu
(Univerzita Pardubice, 2024) Jakl, Daniel; Němec, Vladimír; Mrázek, Petr
Práce popisuje postupný vývoj vrtulníkové technologie se zaměřením na systém vyvažování reakčního momentu. Vysvětlí funkci těchto systémů, shrne historii jejich vývoje a popíše jejich technické řešení. Druhá část práce se zaměří na porovnání dvou dnes nejrozšířenějších systémů vyvažování reakčního momentu, konvenčního ocasního rotoru a Fenestronu. Práce poukáže na odlišnosti systémů z hlediska letových výkonů, bezpečnosti, vlivu na životní prostředí a ovladatelnosti.
Náhled
Bakalářská práceOtevřený přístup
Námraza a její vliv na vznik leteckých nehod: Analýza minulých katastrof a rozvoj preventivních opatření
(Univerzita Pardubice, 2024) Borisova, Anastasia; Hůlek, David; Kameníková, Iveta
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem námrazy na bezpečnost leteckého provozu. Práce kombinuje analýzu minulých leteckých nehod způsobených námrazou s posouzením existujících preventivních opatření. Výsledky naznačují, že námraza je významným faktorem přispívajícím k leteckým nehodám, a navrhují zlepšení technických a procedurálních opatření ke snížení tohoto rizika.
Náhled
Diplomová práceOtevřený přístup
Analýza vlivu provedení a umístění lepených spojů na změnu geometrických rozměrů kapoty během procesu výroby
(Univerzita Pardubice, 2024) Tutko, Martin; Tomek, Petr; Kasper, Robin
Tato diplomová práce se zabývá provedením a umístěním lepených spojů a jejich vlivem na geometrické rozměry kapoty. První část je rešerše provedení svarových a lepených spojů a jejich použití v automobilovém průmyslu. Ve druhé části byl proveden experiment se zjednodušenými vzorky kapoty. Poslední částí práce analyzuje několik variant provedení lepených spojů na kapotě výpočtem MKP v programu Solidworks.